درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

کانون فرهنگی هنری «منتظرون» از کانون‌های فعال استان آذربایجان غربی در حوزه نمایش است و توانسته بواسطه این هنر بچه‌های بسیاری را جذب مسجد و فعالیت‌های مسجدی کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، «رضا خروجیان» بازیگر و کارگردان تئاتر سال ها سابقه کار روی صحنه را  دارد، و در کانون فرهنگی هنری «منتظرون»، مسجد «منتظر» استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه فعالیت کرده و اکنون نیز در مساجد تهران مشغول فعالیت های نمایشی است؛ وی در جشنواره های مختلف هنرهای نمایشی همانند جشنواره سنگر، فانوس، ماه، فجر و جشنواره بچه های مسجد و کودک و نوجوان حائز رتبه شده است، نمایش «پیراهن مشکی»، این کارگردان تئاتر در نخستین جشنواره تئاتر شبستان به مرحله نهایی راه یافت.

«رضا خروجیان»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های نمایشی کانون فرهنگی هنری منتظرون مسجد منتظر ارومیه (واقع در استان آذربایجان غربی)، اظهار کرد: کارگردانی نمایش های خاک بکر، آرش کمانگیر، زیست‌گاه آخر، سرباز گمشده، محرمانه، کرکس ها او را نمی خوانند، پیراهن مشکی، این قصه برای نخوابیدن هست، رهایی و صدف توسط اینجانب انجام شده است.

درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

این کارگردان تئاتر با اشاره به موضوع نمایش «پیراهن مشکی» که به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر شبستان راه یافت، گفت: این نمایش داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که به دلیل عدم تمایل به پوشیدن لباس مشکی و رفتن به مسجد، در خانه می‌ماند و مشغول بازی با گوشی موبایل می‌شود و در حین بازی، پسربچه به خواب می‌رود و در خواب با شخصیت‌هایی مانند پارچه‌فروش، قصاب، درخت، رودخانه و... که تداعی‌کننده روز عاشورا هستند، ملاقات می‌کند. این ملاقات‌ها، درک و نگاه پسربچه را نسبت به فلسفه عزاداری و واقعه عاشورا تغییر می‌دهد و او را به پوشیدن لباس مشکی و شرکت در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) ترغیب می‌کند.

درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

وی با اشاره به برگزاری دوره های نویسندگی و تئاتر و نمایش به همت این کانون مسجدی گفت: برپایی مدرسه تئاتر شبستان به منظور ارایه آموزش های لازم به اعضای کانون های مساجد یکی از برنامه های موفق ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بود که از سال گذشته کلید خورد و امیدواریم این مدرسه توسعه پیدا کند تا ضمن برقراری ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با این مدرسه، شاهد تولید آثار بیشتر و بهتر از سوی این مدرسه باشیم.

درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

درخشش بچه‌های مسجد در صحنه نمایش

کد خبر 1761055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha