لزوم اجرای شیوه های عملی و اخلاقی نهج البلاغه در جامعه

آیت الله عبادی با بیان اینکه شیوه های عملی، اخلاقی، معنوی و الهی نهج البلاغه را اجرایی کنید، گفت: امروز بیداری جهانی حاصل شده و مکتب های مادی به بُن بست رسیده و بهترین زمان برای احیای این سنت حسنه یعنی ترویج فرهنگ نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز عصر ( ۹ اردیبهشت) در دیدار با رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار داشت: نهج البلاغه، اخ القرآن است و ترویج آن کار مهمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کسانی که هنر سخن را با محتوای الهامی و وحیانی می خواهند به سراغ نهج البلاغه بروند و از نظر زمان که این امور با الهامات شروع می شود، زمان مناسبت داری است.

وی در ادامه گفت: به خاطر هواهای نفسانی برخی افراد پشت به حضرت علی علیه السلام و مکتب فطرت و شخصیت انسانی خود کردند و جای عدالت را که انبیا برای آن منصوب شدند ستمگران پر کردند و کار جهان را به اینجایی رساندند که مشاهده می کنید.

آیت الله عبادی افزود: غزه مظلوم یک سمبل است و در همه جای جهان مظلومین زیر پای ستمگران له می شوند و آن سازمان ملل و حقوق بشر و حقوق کودک بیش از ۶ ماه است که نگاه و به ستمگر کمک می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمودند که یک روزی دنیا به جایگاه عدالت بر خواهد گشت، گفت: حضرت علی علیه السلام فرمودند که شاهراه عدالت همه را در خود جای می دهد و متاسفانه یک عده بر جان و مال و استقلال ملت ها مسلط شده اند و برای آنان هیچ ارزشی قائل نیستند.

وی بیان کرد: گوش کر جهان در حال شنواشدن است و بیداری حاصل می شود و جامعه در حال برگشتن است و پیچ تاریخی همین است و اکنون بهترین فرصت برای کار کردن بر روی نهج البلاغه است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز وقتش رسیده که شیوه های عملی، اخلاقی، معنوی و الهی نهج البلاغه را اجرایی کنیم، افزود: قلب بشر را مطمئن می کند و این نسخه همه بیماری هایی است که در آخرالزمان عارض شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امروز بیداری جهانی حاصل شده و مکتب های مادی به بُن بست رسیده و بهترین زمان برای احیای این سنت حسنه یعنی ترویج فرهنگ نهج البلاغه است.

کد خبر 1760886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha