عفاف و حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای ایرانی اسلامی است 

حجت الاسلام مهدوی‌نیا با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزنده ترین نمودهای ایرانی اسلامی است، گفت:اجرای طرح نور اقدامی در جهت تبیین این ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز در جلسه ویدئو کنفرانس فرماندهان فراجا در استان لرستان با دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: در مکتب اسلام سالم سازی محیط از طریق امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب و عبادت معرفی شده است.

 دبیر ستاد امربه معروف  نهی از منکر لرستان افزود: در جامعه اسلامی نظارت عمومی مهم ترین عامل و ضامن رسیدن به سعادت و کمال است و امربه معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را مشخص می کنند و مردم در اجرای احکام الهی و ترویج ارزش های دینی وظیفه دارند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه به معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد، ادامه داد: مردم نسبت به دعوت به خیر و دوری از زشتی نسبت به هم وظیفه دارند وهمچنین مردم نسبت به مسئولین نیز وظیفه دارند و باید کار خوب را از مسئولین بخواهند.

وی ادامه داد: در حوزه امربه معروف و نهی از منکر مسئولین نسبت به مردم نیز وظیفه  سنگین تری دارند و باید زمینه ساز معروف ها باشند و وسائل زشتی و منکرات را از دیدگاه مردم دور کنند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه باید برای گسترش معروفات و کاهش منکرات با توجه به قوانین همه دستگاه ها در حوزه ترویج امربه معروف و نهی از منکر به وظیفه خود عمل کنند، گفت: عفاف و حجاب از مهم ترین معروف ها و بی بندوباری از بزرگ ترین منکرات است که در این حوزه باید ورود جدی داشته داشته باشیم، مسئولین نسبت به گسترش معروفات و کاهش منکرات هماهنگ باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح نور، گفت: نیروی انتظامی حمایت جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: طرح نور در راستای مطالبه مردم است، از دستگاه هایی که نسبت به عفاف و حجاب و تقویت این فرهنگ وظیفه دارند می خواهیم که نیروی انتظامی را تنها نگذارند.

وی گفت: خلا عدم اطلاع رسانی و عدم تبیین باعث شده دشمن در مسائل فرهنگس نفوذ پیدا کند و لازم است مسئولان و دستگاه های فرهنگی طرح نور را در جامعه تبیین، اطلاع رسانی و آگاهی بخش کنند و با اراده جدی نشان دهند که به دنبال تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و اجرای احکام الهی هستند.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: امنیت و سلامت اجتماعی در گرو تبیین و نهادینه سازی ارزش های دینی و مقابله با ضدارزش ها است.

کد خبر 1760874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha