امروز شوراها به عنوان نهاد مردمی جهادی در خدمت مسجد و محله‌اند

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه ظرفیت امنای محلات برای احیای مساجد و تقویت مباحث فرهنگی، دینی و اجتماعی در محله کارآمد است، گفت:امنا حلقه اتصال بین مراکز دینی یعنی مساجد و مردم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم اکبری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری روز نهم اردیبهشت با عنوان روز «شوراها»، بیان کرد: تفکر بهره مندی از ظرفیت مردم به لحاظ فکری، شغلی و کاری جزو ایده های  جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی بوده و است، اگرچه در مقطعی از قانون روز «شوراها» بهره برداری خوبی صورت نگرفت اما خوشبختانه شکل گیری شوراها در محلات و شهرها، امروز به نقطه ای رسیده است که در سطح محلات ساختار خوبی پیدا کرده اند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران بیان کرد: یکی از انتقادات ائمه جماعات در اوایل شکل گیری این شوراها به این دلیل بود که شوراها را سد راه خودشان می دانستند، یا برخی این ادعا را داشتند که ایجاد شوراها ممکن است موجب جذب مردم به سراهای محلات و خالی شدن مساجد شود.

نماینده ائمه جماعات در امنای محله امیرآباد(منطقه ۶ تهران) تصریح کرد: خوشبختانه، کار شوراها در محلات به شکلی پیش رفته است که مردم شوراها را به عنوان یک نهاد مردمی و جهادی می شناسند که در خدمت مسجد و مردم است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تمام امنای محلات (شوراها)، احیای مساجد و تقویت مباحث فرهنگی، دینی و اجتماعی در محلات است، از طرفی تعامل با مدارس منطقه، گروه های مختلف مردمی، شناسایی فعالان فرهنگی، هنری، ادبی و کارآفرینی از طریق امنای مساجد انجام می شود. در واقع می توان گفت از طریق امنا، حلقه اتصالی بین مراکز دینی یعنی مساجد و مردم برقرار شده است.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر با رسیدن به نقطه مطلوب در سیاستگذاری ها فاصله داریم، اما دغدغه ائمه جماعات در خصوص رسیدگی به مشکلات محلات تا حدود قابل توجهی برطرف شده است و فعالیت ها در محلات با محوریت مسجد، امام مسجد، امنای محله پیگیری می شود و  استقرار و بروز و ظهور فعالیت های سرای محلات با محوریت مساجد است و پیوند اجتماعی از این طریق در محلات شکل گرفته است.

کد خبر 1760790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha