مدیران زمینه را برای حضور دانش آموزان در صفوف نماز فراهم کنند

حجت الاسلام رودباری با تاکید بر تبیین فرهنگ نماز در مدارس، گفت: مدیران زمینه را برای حضور دانش آموزان در صفوف نماز فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی امروز (۸ اردیبهشت) در اولین نشست یاوران نماز استان مرکزی که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ غنی نماز در مدارس، که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس، بیان کرد: ما باید برای ترویج و تشویق دانش آموزان به نماز اول با مسئولیت های خود آشنا باشیم و در قدم دوم برای دعوت از آنها به نماز و نماز جماعت با معاونت پرورشی مدارس هماهنگی و همکاری کنیم.

وی افزود: این نشست ها و جلسات باید تداوم داشته باشد و تصمیمات اجرایی خوب و هدفمندی برای رونق اقامه نماز جماعت در مدارس سطح استان گرفته شود که این کار مستلزم همکاری خوب دستگاه های متولی با یاوران نماز را می طلبد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه خواستار توجه ویژه مدیران مدارس به اجرای برنامه های نماز و ایجاد زمینه های مناسب برای حضور حداکثری دانش آموزان در صفوف نماز جماعت شد و تاکید کرد: دعوت دانش آموزان به نماز باید با اخلاق خوب و روی خوش انجام شود. 

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه گفت: ما باید برای موفقیت بیشتر در این راه، از مشارکت اولیاء دانش آموزان غافل نشویم، چرا که این کار در فرایند بهبود برنامه های اقامه نماز در بین نسل جوان و نوجوان تاثیر بسزایی خواهد داشت، پس باید، مسئولین امر در مدارس و یاوران نماز، برای برقراری تعاملی سازنده و کاربردی میان مدارس، مساجد و خانواده ها، برنامه های موثری را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف جلسه یاوران نماز که با ستاد اقامه نماز همکاری دارند، باید دوره آموزشی و توانمند سازی معارف نماز و شیوه های دعوت به نماز برگزار شود تا راهکارها را فرا گرفته و اقدام کنند.

در این نشست که باحضور حجت الاسلام احمد اناری کارشناس فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام و المسلمین جواد خلقت نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، سید مجتبی طباطبایی معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان، امین الله اکبری مسئول یاوران نماز و سایر اعضا برگزار شد، مسئولین و یاوران نماز استان نظرات خود را مورد بحث و تبادل قرار دادند.

کد خبر 1760708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha