سازمان ملل پرونده کارمندان «آنروا» را به دلیل فقدان ادله اسرائیل بست

سازمان ملل تحقیقات علیه یکی از ۱۲ کارمند آنروا که توسط اشغالگران اسرائیلی متهم به مشارکت در حمله هفتم اکتبر شدند، باتوجه به نبود مدارک وشواهد متوقف و به حالت تعلیق درآوردو

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته برگزار شد، گفت: تحقیقات علیه یکی از ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) که توسط رژیم صهیونیستی متهم به مشارکت در حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ شده بود، بسته شد.

وی افزود: بسته شدن تحقیقات به دلیل ارائه نشدن مدارک از سوی اسرائیل برای اثبات ادعاهایش بوده است.

دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل در حال بررسی اقدامات اداری اصلاحی است که در مورد این شخص گرفته خواهد شد.

این در حالی است که از هشت کارمند دیگر همچنان تحقیقات انجام می شود،دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل متحد این تحقیقات را انجام می‌دهد. سازمان ملل سه پرونده دیگر را نیز به حالت تعلیق درآورده است، زیرا ادعاهای مطرح شده از سوی اسرائیل برای ادامه تحقیقات کافی نبوده است.

آنروا نیز در حال بررسی اقدامات اداری است که باید در این سه مورد اتخاذ کند.

 دوجاریک گفت: علاوه بر اتهامات اشغالگران علیه ۱۲ کارمند آژانس در ژانویه گذشته، اسرائیل، هفت نفر دیگر را در همین پرونده متهم کرد.

ین مقام سازمان ملل گفت: اشغالگران در مارس گذشته پنج کارمند آنروا را متهم کردند، در حالی که دو نفر دیگر در آوریل امسال متهم شدند.

از این هفت مورد، پرونده یکی از آنها به حالت تعلیق درآمده است تا اسرائیل مدارک بیشتری در مورد ادعاهای خود ارائه دهد، این در حالی است  که اداره نظارت داخلی در حال بررسی سایر موارد است.

 در مجموع، سازمان ملل در حال بررسی پرونده ۱۴ کارمند آنروا از ۱۹ نفر است.

دوجاریک افزود: کارمندان دفتر خدمات نظارت داخلی در سازمان ملل در ماه مه آینده به سرزمین‌های اشغالی خواهند رفت.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، که به ریاست کمیته مستقل برای انجام «ارزیابی مستقل بی طرفی آنروا» منصوب شده است، با انتشار گزارشی اعلام کرد: اسرائیل هیچ مدرکی برای تأیید ادعای خود ندارد.

آنروا پیش از این فاش کرده بود: برخی از کارمندان آن که توسط "ارتش اشغالگر در غزه دستگیر و سپس از زندان‌های اسرائیل آزاد شدند، گزارش دادند که تحت فشار اسرائیل قرار گرفته‌اند تا به دروغ اعلام کنند که این آژانس با حماس ارتباط دارد و برخی از آنها در حملات هفتم اکتبر شرکت کردند.

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به اتهامات اشغالگران در خصوص آژانس سازمان ملل پاسخ داده و حمایت مالی آن را به حالت تعلیق درآوردند

پس از آن، این کشورها اعلام کردند : قصد دارند کمک مالی به آنروا را از سر بگیرند، این درحالی است که واشنگتن تا مارس سال آینده به ممنوعیت حمایت مالی خود را به این آژانس ادامه خواهد داد.

کد خبر 1760591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha