عیادت و تکریم ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج احمد علی پناهی

به همت نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان برنامه های عیادت، دلجویی، سرکشی و تکریم مداحان، ستایشگران اهل بیت(ع) و پیرغلامان حسینی (ع) هیات های مذهبی برگزار می شود.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای سلسله برنامه های عیادت، دلجویی، سرکشی و تکریم مداحان، ستایشگران اهل بیت(ع) و پیرغلامان حسینی (ع) هیات های مذهبی، به همت نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان برگزار می شود.

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبِلِ خُزاعی استان لرستان افزود: اولین دیدار سال جدید همزمان با تقارن با ایام سوگواری و شهادت حضرت علی ع و لیالی قدر، طی مراسمی با حضور دبیر شورای هماهنگی شبکه هیات، معاونین محترم پشتیبانی و توسعه خدمات و روابط عمومی این بنیاد و خادمین هیئت الرضا ع و هیئت شریف حدیث کساء خرم آباد و مسول تشکل های دینی و هیات های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد.

عیادت و تکریم ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج احمد علی پناهی

وی بیان کرد: در این مراسم ضمن عیادت، با اهدای لوح تقدیر مشترکی از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی و بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان و هدایایی معنوی و اهدای حمایل خادمی حضرت سیدالشهدا (ع )، از ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، حاج احمد علی پناهی، تقدیر به عمل آورده شده و از خدمات شایسته ایشان، در حوزه ستایشگری اهل بیت(ع) تکریم شد.

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبِلِ خُزاعی استان لرستان اظهار کرد: این مراسم، در فضایی سراسر معنوی، همراه با نوحه خوانی و ذکر توسل به ساحت نورانی مولی الموحدین حضرت علی ع در منزل این پیر غلام حسینی (ع)برگزارشد.

عیادت و تکریم ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج احمد علی پناهی

رضایی پور خاطرنشان کرد: در این مرسام  بخشی از فعالیت های بنیاد دِعبِل خُزاعی و خدمات حمایتی و رفاهی این بنیاد، برای هیات های مذهبی، ستایشگران اهل بیت(ع) و فعالین فرهنگی، تشریح شد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم حاج احمد علی پناهی ، به بیان خاطراتی از نحوه شروع مداحی ، کراماتی از اهل بیت عصمت و طهارت ع، نوحه خوانی و توسل به امیر المومنین علی ع پرداخت.

عیادت و تکریم ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج احمد علی پناهی

ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین ع حاج احمد  علی پناهی، در سال ۱۳۳۷ در یکی از محلات قدیمی شهر خرم آباد و در خانواده ای مذهبی و روحانی، متولد شده و در سال  ۱۳۵۴ وارد عرصه مداحی محلی می شود.

وی سابقه مداحی در هیات های محلات قاضی آباد و پشته حسین آباد شهر خرم آباد را در کارنامه مداحی خود داشته و از وی، نوحه های ماندگاری نظیر؛ (( قربانِ جسم بی سَرَت بابا )) در سال ۱۳۶۷ و نوحه محلی لری (( تَک سوار )) در سال ۱۳۶۸ در اذهان مردم خرم آباد به یادگار مانده است.

نوحه ماندگار محلی لری (( بِرار بِرار زینبِ نالو می کَه... گِریوَه وِ حالِ یَتیمو می کَه )) از نوحه های معروف و ماندگار این ذاکر اهل بیت ع می باشد، که در سال ۱۳۷۰ به عشق و ارادت حضرت اباعبدالله الحسین ع و به عنوان نمادی برای معرفی عزاداری محلی لری، سروده و تا کنون، در تمامی جلساتی که ایشان مداحی می نمایند، همواره به درخواست عزاداران حسینی ع خرم آبادی، قرائت می گردد.

ذاکر اباعبدالله الحسین (ع) حاج احمد  علی پناهی، به دلیل نارسایی کلیوی، مدتی است که تحت درمان دیالیز می باشد، که در خاتمه این دیدار، از درگاه الهی، برای ایشان سلامتی و شفای عاجل مسئلت گردید.

کد خبر 1756978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha