محکومیت بین المللی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

مسئولان کشورهای مختلف جهان با انتشار بیانیه‌های جداگانه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم و این اقدام را نقض آشکارقوانین بین المللی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، محکومیت بین المللی حمله شب گذشته( ۱۳ فروردین ۱۴۰۳)رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه که منجر به شهادت  تعدادی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی شد،همچنان ادامه دارد.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا در این باره تاکید کرد: اقدامات اسرائیل غیرقابل قبول است و خطر تشدید درگیری ها را افزایش می دهد .

رودریگز افزود: این اقدامات عواقب غیرقابل پیش بینی را به همراه دارند.

وی خاطرنشان کرد: این حمله که دیروز دوشنبه توسط اشغالگران انجام شد، نقض آشکار حاکمیت سوریه است و همچنین نقض قوانین بین المللی تلقی می شود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز با اعلام همبستگی با مردم و دولت‌های ایران و سوریه، حمله اسرائیل به مقر دیپلماتیک و کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه عربستان نیز گفت: ما هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می کنیم و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک را به هر دلیلی رد می کنیم.

امارات نیز هدف قرار دادن نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عمان نیز این بمباران را محکوم و تاکید کرد: این اقدام نقض حاکمیت سوریه است.

 وزارت امور خارجه قطر نیز هدف قراردادن کنسولگری ایران در دمشق محکوم کرد و آن را نقض آشکار کنوانسیون های بین المللی و هنجارهای دیپلماتیک دانست که حمله به مقر نمایندگی های دیپلماتیک را جرم انگاری می کند.

 قطر همچنین با اعلام مخالفت کامل خود با هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک خواستار حمایت از آنها مطابق با قوانین بین المللی شد.

 وزارت خارجه اردن نیز هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را نقض جدی قوانین بین‌المللی و تعرض به حریم مقرهای دیپلماتیک دانست.

در همین حال، پاکستان حمله اسرائیل به کسنولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. وزارت خارجه پاکستان همچنین این اقدام را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و تضعیف ثبات و امنیت آن دانست.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه نیز این حمله را به شدت محکوم و تاکید کرد که این اقدامات تجاوزکارانه توسط "اسرائیل" کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

خوان اوو مورالس آیما، رئیس جمهور سابق بولیوی، با محکوم کردن این حمله اعلام کرد: "اسرائیل" تروریستی است که به قوانین بین المللی اهمیت نمی دهد.

کد خبر 1756958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha