جوان امروز به فضای گفتگوی آزاد در مسجد نیاز دارد

حجت‌الاسلام غریب رضا با اشاره به نقش مساجد در هویت‌بخشی اجتماعی، گفت: بهره‌مندی از اندیشمندان و سخنرانان مسلط و متخصص در قالب طرحی ملی و ایجاد تریبون آزاد در محورهای اعتقادی و سیاسی باید در مساجد دنبال شود.

 حجت الاسلام «حمیدرضا غریب‌رضا» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری دومین روز دهه تکریم و تعظیم مساجد با عنوان «مسجد، جبهه جهاد تبیین»، اظهار کرد: مساجد، مستحکم ترین سنگر انقلاب اسلامی ایران بوده است و هویت انقلاب اسلامی ایران و حرکت به دنبال ولی فقیه برای خارج کردن جامعه از ظلمات حاکمیت طاغوت و جهل به سمت حاکمیت الله و نور ولایت از طریق این پایگاه اثرگذار محقق می شود.

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در هویت بخشی اجتماعی و رشد و تربیت شجره صالحین، بیان کرد: همانگونه که مساجد، با راهبری روحانیون مسجد پایگاه مدیریت انقلاب، مبارزه و ایجاد امنیت برای محله ها بوده و پایگاه مقاومت، بسیج مردمی و مرکز اعزام نیرو به جبهه ها در دفاع مقدس و مشارکت مردمی بوده و است، در تقابل با اندیشه های انحرافی و تبیین اندیشه صحیح اسلامی نیز می تواند تاثیرگذار عمل کند.

وی با اشاره به اینکه مساجد مرکز مشارکت مردمی و نشان دادن مردم سالاری دینی در انتخابات بوده اند،خاطر نشان کرد: از این پایگاه اثرگذار، متخصصان تمدن ساز اسلامی تربیت شدند و امروز هم باید مساجد روایتگر دستاوردهای چهل و چندساله ایران اسلامی برای مردم کشورمان و طالبان حق و حقیقت در کشورهای دیگر باشند.  به اعتقاد بنده روحانیون، خطبا و ائمه جماعات مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج باید با برنامه‌ و طرح ملی و بین المللی، روایتگر پیشرفت در جامعه باشند.

 حجت الاسلام غریب‌رضا همچنین مساجد را بهترین مکان گفتگو با مردم دانست و تصریح کرد: مردم به مسجد اعتقاد و اطمینان دارند و به سخنرانان و مسئولان فرهنگی که حقایق را روشنگری می‌کنند، احترام می‌گذارند و از جنبش بزرگ روایتگری در مساجد استقبال می کنند.

وی به راهکارهای فعال تر شدن مساجد در زمینه پاسخ به شبهات جوانان اشاره کرد و گفت: اگر مساجد با استفاده از ظرفیت اندیشمندان، متفکران و سخنرانان مسلط و متخصص در قالب طرحی ملی برای حضور بیشتر در مساجد، اقدام به ایجاد تریبون آزاد در محورهای اعتقادی و سیاسی کنند، جوانان با خیال آسوده و بدون دغدغه پاسخ پرسش هایشان را از مسجد دریافت می کنند.

 حجت الاسلام غریب‌رضا با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در تبیین و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، ادامه داد: مساجد با تشکیل حلقه های مطالعه، تحقیق و مشارکت با راهنمایی و هدایت اساتید و روحانیون انقلابی، خوش‌فکر و مشارکت دادن خود جوانان در پاسخگویی به شبهات می توانند اقدام به ایجاد پیوند و ارتباط حساب شده و برنامه ریزی شده میان مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها نمایند، این نشست ها برای دانش آموزان و دانشجویان در فضای معنوی و انسان ساز مساجد می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تقدس و جایگاه معنوی مساجد، گفت: ضرورت دارد مساجد با آماده سازی و اهتمام به عمران معنوی و ظاهری خانه های خدا در آستانه ماه مبارک رمضان زمینه بهره گیری مومنین از این سرچشمه معنویت را فراهم کنند و برای حضور موثر عبادی و فرهنگی مردم در مساجد تلاش شود.

 این کارشناس مذهبی همچنین بر لزوم اهتمام مساجد به تدبر در قرآن، روشنگری قرآنی در جامعه و ایجاد جاذبه و هدایت گری بیشتر میان نسل جوان در ماه ضیافت الهی تاکید کرد.

کد خبر 1752927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha