مساجد ملایر مهیای برگزاری مراسم شام شهادت ام ابیها

حجت الاسلام رستمی گفت: ویژه برنامه های شام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در سطح مساجد ملایر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر، ضمن تسلیت شهادت سیده زنان عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: همزمان با ایام فاطمیه  ده ها برنامه مختلف در سطح شهرستان ملایر در حال برگزاری است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به اعزام  بیش از یکصد نفر از مبلغان و مبلغات در راستای فعالیت های تبلیغی به مساجد و مناطق شهری و روستایی ملایر  در ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: این مبلغان با هدف تببین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی فاطمی، پاسخگویی به شبهات، مشاوره و برنامه های عزاداری اعزام شده اند.

 وی به اعزام مداحان و سخنرانان به مراسمات روضه های خانگی در سطح شهرستان در ایام فاطمیه اشاره و تصریح کرد:  همچنین در ایام فاطمیه نشست های بصیرتی و گفتمان های دینی ویژه بانوان در سطخ مدارس  برگزار شده است.

حجت الاسلام رستمی  برگزاری برنامه «ماهدخت فاطمیه» ویژه دختران رفیقانه (حورا)، شکل‌گیری پویش‌هایی با عنوان حضرت زهرا(س) برنامه‌های مختلف عزاداری و روضه‌خوانی توسط هیئت‌های مذهبی و فضا سازی و سیاه پوش کردن سطح شهر با همکاری نهادهای فرهنگی را از دیگر برنامه های این ایام دانست.

وی برگزاری  کرسی های  تلاوت قرآن در سطح مدارس و مساجد شهرستان ملایر و ختم قرآن نیر به نیت حضرت زهرا(س) در موسسات و خانه های قرآن و همچنین یک مراسم ختم قرآن نیز برای علاقمندان و فعالان قرآنی به صورت مجازی را از برنامه های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ایام فاطمیه دانست.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر لضافه کرد: گردهمایی مبلغان و مداحان و برگزاری زیارت عاشورا و جهاد تبیین جهت روشنگری و ارائه محتوا، برگزاری مسابقات فرهنگی، فعال کردن روضه‌ با عنوان «خانه مادری» با مباحث جمعیت و فرزندآوری، حجاب، عفاف و زندگی فاطمی اعزام مبلغ و سخنران در روستاها و مؤسسات و جلسات خانگی قرآن، را از برنامه های دیگر این اداره در ایام فاطمیه بوده است.

 رستمی همچنین به برپایی  حرکت دسته عزاداری «یاس کبود» ویژه بانوان ملایری  دربعد از ظهر ۲۵ آذر ماه و همزمان با شام شهادت حضرت زهرا اشاره و افزود: این مراسم  با برنامه هایی مرثیه سرایی مداحان اهل بیت و  سخنرانی از میدان امام حسین (ع) به سمت خیابان شهید رجایی وتجمع در حسینیه سید الشهدا (ع) همراه است.

  مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری ویژه برنامه های شام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در شب شهادت بی بی دو عالم  در سطح مساجد ملایر خبر داد و تصریح کرد:این برنامه ها تا پاسی از شب با برنامه های سخنرانی روحانیون، مرثیه سرایی و سینه زنی و در برخی مساجد نیز با اطعام دهی و نذورات مردمی همراه است.

وی همچنین به برپایی و حرکت دسته های عزاداری هئیت های مذهبی ملایر در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور پر شور مردم عزادار ملایر در ساعت ۹:۳۰صبح یکشنبه ۲۶ آذر ماه از میدان امام حسین (ع) به سمت  مسجد جامع ملایر برگزار و سپس عزارادان در مسجد جامع ملایر تجمع و برنامه های عزاداری را خواهند داشت.

رستمی برگزاری مسابقه دلنوشته و برگزاری مراسم های مختلف در قالب طرح معجزه مادری را از دیگر برنامه های ایام فاطمیه در ملایر دانست و گفت:  طرح معجزه مادری یک طرح کشوری است که قرار است با معرفی بانوان تاثیر گذار در بازه زمانی ۲۰ آذر تا سالروز ولادت حضرت زهرا(  س) با معرفی و تکریم بانوان برگزیده برگزار شود.

وی از برگزاری بیش از  ۱۵ کرسی تلاوت قرآن در سطح مدارس و مساجد شهرستان ملایر همزمان با ایام فاطمیه خبر داد و گفت: همچنین ختم قرآن نیر به نیت حضرت زهرا(س) در موسسات و خانه های قرآن برگزار و همچنین یک مراسم ختم قرآن نیز برای علاقمندان و فعالان قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 1739250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha