امام زمان(عج) با الگوگیری از حضرت زهرا(س) جهان را از عدالت پر می کنند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: امام زمان(عج) با الگوگیری از حضرت زهرا(س) جهان را از عدالت پر می کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه شامگاه یکشنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه در مسجد جامع نظام مافی طی سخنانی گفت: شب گذشته پنج خصوصیت بیت حضرت زهرا(س) را برشمردیم امشب به موارد دیگری از ویژگی های آن می پردازیم. یکی از ویژگی‌های خانه حضرت زهرا(س) محل انواع برکات بودن خانه ایشان است.

وی با اشاره به پنج مورد از مواردی که طبق آیات قرآن مبارک هستند، عنوان کرد: یکی از این موارد مکه است، کعبه و حج از عوامل برکت برای شهر مکه است، با اینکه شهر مکه هوای بسیار گرمی دارد حجاج در این شهر حضور پیدا می‌کنند و به این شهر برکت می دهند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب قدر یکی دیگر از موارد برکت است، ابراز کرد: خداوند در شب قدر قرآن را ناز کرد. این شب چنان عظمت دارد که هر کس در آن به راز و نیاز و عبادت بپردازد ثواب ۸۰ سال عبادت را کسب می‌کند. این شب به میزان هزار ماه عبادت ارزش و عظمت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به روایتی اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند افرادی در بنی اسرائیل هزار ماه جهاد کردند و هزار ماه نماز خواندند؛ برخی از اصحاب پیامبر(ص) گفتند ای کاش ما هم می‌توانستیم؛ این آیه نازل شد که شما یک شب قدر را درست درک کنید به اندازه هزار ماه کسب فیض می کنید.

وی با بیان اینکه قرآن کریم یکی دیگر موارد است، عنوان کرد: قرآن کتاب مبارکی است که هدایت بشریت به سوی خداوند و کمال در دنیا و آخرت را در خود دارد که همه به آن عمل کنند. برکت دیگر که خداوند به آن اشاره دارد باران است، قرآن می‌فرماید ما از آسمان باران می‌فرستیم که آن هم مبارک است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برکت باران در کثرت آن است. برکت شب قدر در ثواب آن، برکت مکه در ارزش و جایگاه آن و برکت قرآن در عظمت آن است. گفت: برکت دیگری که خداوند به آن اشاره کرده حضرت عیسی(ع) هستند که در گهواره صحبت کردند و فرمودند من مبارک هستم، حضرت عیسی(ع) ازدواج نکردند، اولاد هم نداردند و یک نفر هستند اما او در دنیا چند میلیارد پیرو دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در روایات است در برخی خانه‌ها برکت وجود ندارد؛ تصریح کرد: خانه‌ای که در آن بچه نباشد برکت ندارد، حسن بصری در زمان امام سجاد(ع) گفت بچه بد چیزی است، امام سجاد(ع) فرمودند که حرف بیهوده‌ای زدی تا زنده هستی برکت هست وقتی از دنیا می‌روی برای تو دعا است. خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود برکت نیست، خانه‌ای که در آن شراب خورده شود ملائکه وارد نمی‌شوند بنابراین برکت هم ندارد. خانه‌ای که در آن آلات قمار و موسیقی حرام باشد برکت ندارد، منظور ما از موسیقی هر آهنگی نیست بلکه منظور آهنگ هایی است که انسان را به سمت گناه سوق دهد. همچنین در بازاری که در آن قسم زیاد و به دروغ قسم می‌خورند برکت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خانه حضرت زهرا(س) دار برکت بوده است، ابراز کرد: علم حضرت زهرا(س) برکت داشت، حضرت کتابی به نام مصحف دارند که احکام، اخبار، تاریخ وخبرهای آینده در آن بوده که در اختیار ائمه(ع) بوده است امروز هم در اختیار امام زمان(عج) است. برکت دیگر حضرت زهرا(س) در نسل او است که ۱۱ امام، سادات و امامزادگان فراوان از نسل ایشان به وجود آمدند. امام زمان(عج) با الگوگیری از حضرت زهرا(س) جهان را از عدالت پر می کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تسبیحات حضرت زهرا(س) یکی دیگر از برکات الهی است، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی پس از نماز تسبیحات حضرت زهرا(س) را با یک له الا الله بگوید خداوند گناهان او را می‌آمرزد. تسبیحات حضرت زهرا(س) برتر از هزار رکعت نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ویژگی دیگر خانه حضرت زهرا(س) دارالحیا و عفاف است، عنوان کرد: دو روز در خانه حضرت زهرا(س) غذا نبود. امیر مومنین به منزل تشریف آوردند مشاهده کردند که رنگ بچه‌ها زرد شده است جریان را سوال کردند، حضرت زهرا(س) فرمودند از خدا حیا کردم از تو چیزی را بخواهم که نتوانی تهیه کنی. حضرت زهرا(س) وقتی می‌خواستند به مسجد بیایند اول روسری بلند سپس چادر بر سر کردند در حالی که محرم‌ها گرد او را گرفته بودند پشت پرده خطبه خود را قرائت کردند.

وی در پایان با بیان اینکه ویژگی دیگر خانه حضرت زهرا(س) دار شفقت و مهربانی و تبیین و جهاد است، اظهار کرد: یکی از نام‌های حضرت زهرا(س) حانیه به معنای مهربان بر اطرافیان است، حضرت کسی است که بر همسر و فرزندان خود بسیار مهربان بودند، حضرت زهرا(س) در این خانه از امامت و ولایت امیرمومنان امام علی(ع) دفاع و حمایت کردند.

کد خبر 1735815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha