آغاز فاز سوم از طرح مسجد پایگاه قرآن در کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام خداداده با اشاره به آغاز فاز سوم از اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن در کانون‌های فرهنگی هنری، گفت: در این مرحله کانون‌های مجری طرح سطح‌بندی و حمایت می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» ز آغاز فاز سوم اجرای طرح قرآنی مسجد پایگاه قرآن در کانون‌های مساجد خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تحقق مطالبه ۳۰ ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه قرآنی، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در فاز اول ظرفیت سنجی و نیازسنجی در سطح جامعه انجام و در فاز دوم نیز شناسایی کانون‌های مجری طرح در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام خداداده تصریح کرد: هم اکنون در فاز سوم وارد مرحله سطح بندی کانون‌های مجری طرح و حمایت از کانون‌های مجری شده‌ایم.

وی افزود: از جمله اقدامات بعدی در فاز جدید شناسایی و ساماندهی قاریان سراسر کشور، برگزاری نشست توجیهی ویژه کارشناسان ستادهای استانی و هم افزایی با دیگر نهادهای فعال در حوزه قرآن است که هم اکنون در حال انجام است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: هم اکنون این ستاد پس از برگزاری ۱۵ دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تعداد قابل توجهی از قاریان برادر و خواهر را در سطح کشور شناسایی کرده است. همچنین، ارتباط با شبکه  داوران  این مسابقات و بیش از  ۱۶ هزار پایگاه مجری طرح تلاوت نور از دیگر ظرفیت های در اختیار ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.

خداداده با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد، داوطلب اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن شده اند، ابراز کرد: در فاز سوم این کانون‌ها جهت برخورداری از حمایت‌های ستاد در چهار سطح دسته‌بندی می شوند.

وی در پایان با تاکید بر نیاز به مردمی‌سازی این طرح، خاطرنشان کرد: نظارت همراه با ارائه خدمات مستمر، هم افزایی با نهادهای غیردولتی، زمینه سازی برای مشارکت مردم در سطوح مختلف به ویژه حضور قاریان، کودکان و نوجوانان در اجرای طرح و ساده سازی اجرای طرح از جمله راهکارهای شناسایی شده برای مردمی‌سازی طرح به شمار می رود.

کد خبر 1734050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha