محوری بودن مسجد برای عملیات فرهنگی و اجتماعی پلیس و پیشگیری هوشمندانه از آسیب ها و جرایم

در دیدار رییس مرکز رسیدگی به انور مساجد استانهای خراسان با معاون فرهنگی پلیس استان بر محوری بودن کانون مسجد برای عملیات فرهنگی و اجتماعی پلیس و پیشگیری هوشمندانه از آسیب ها و جرایم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع در نشست تخصصی با معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: خادمان نظم و امنیت با صلابت و استوار ثابت کرده اند سربازان ولایت و پرچمداران دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی و اقتدار ایران اسلامی هستند.

وی افزود: نقش آفرینی فعال و مدبرانه پلیس در مقابله با جرایم و آسیب های اجتماعی و برقراری نظم و امنیت قابل تقدیر است و همه دستگاه ها و سازمان ها بایستی در این عرصه پشتیبان و همگام سازمان انتظامی باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی افزود: توسعه نقش کارکردهای مسجد هدف اساسی و یکی از دغدغه های مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی است و باید مسجد در تراز مطلوب اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان مصمم است با تمرکز بر اصل مشارکت هدفمند و تعامل هوشمند، از ظرفیت های مغتنم و مفید سازمان انتظامی بهره گیری کند و در این عرصه با عنایت به تفاهم نامه همکاری، برنامه های گسترده ای در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی خدمات شایسته مجاهدان فی سبیل الله، جهاد تبیین است و در این سنگر باید هوشیاری و پی گیری لازم انجام شود.

محوری بودن مسجد برای عملیات فرهنگی و اجتماعی پلیس و پیشگیری هوشمندانه از آسیب ها و جرایم

نقش مسجد در فرهنگ‌سازی محوری است

سرهنگ حمید طهماسبی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به محوری بودن کانون مسجد برای عملیات فرهنگی و اجتماعی پلیس و پیشگیری هوشمندانه از آسیب ها و جرایم گفت: تفاهم نامه همکاری های هدفمند پلیس و مرکز امور مساجد استان های خراسان یک سند همکاری سودمند و اثربخش در پیشبرد ماموریت های فرهنگی و اجتماعی و کاهش هزینه های عملیات انتظامی است که نتایج طرح های مشترک اجرایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

در این نشست تخصصی، کارشناسان ارشد مرکز امور مساجد استان های خراسان و معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی به تبادل نظر پرداختند.

پایان پیام/

کد خبر 1730274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha