مساجد «راولپلندی» برای جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) آماده می‌شوند

شهر «راولپندی» پاکستان به زیبایی آراسته شده و تمامی مقدمات برای برگزاری جشن میلاد حضرت محمد (ص) به شکلی شایسته و با شور مذهبی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»، شهر «راولپندی» پاکستان به زیبایی آراسته شده و تمامی مقدمات برای برگزاری جشن میلاد حضرت محمد (ص) به شکلی شایسته و با شور مذهبی در حال انجام است.

مانند سایر نقاط کشور، تدارکات برای جشن عید میلاد النبی (ص) در بخش راولپندی با شور و هیجان بسیار انجام می‌شود و جاده‌ها ؛ خیابان‌ها و ساختمان‌های این بخش توسط مسلمانان با چراغ‌های رنگارنگ و بانگ‌ها تزئین می‌شوند.

برنامه های بسیاری نیز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) با احترام و ارادت فراوان در حال اجراست.

کمیته های مختلف در شهر راولپندی مسابقاتی را به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار می کنند و دولت و سازمان های مذهبی تعدادی از فعالیت ها را برای بزرگداشت این رویداد سالانه در نظر گرفته اند.

همچنین طبق سنت همیشگی، راهپیمایی میلاد النبی در تمام مناطق شهر راولپندی برگزار می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که تمهیدات امنیتی شدیدی برای تامین امنیت موکب های عید میلاد النبی اتخاذ خواهد شد.

دولت پنجاب به تمامی افسران دستور داده است که تدابیر امنیتی شدیدی را در این زمینه اتخاذ کنند.

راهپیمایی اصلی به مناسبت میلاد النبی در روز ولادن آن حضرت از بانی چوک راولپندی و پس از عبور از جاده واریس آغاز می شود و به مسجد مرکزی جامع در راولپندی ختم می‌شود.

مساجد راولپندی نیز آماده برگزاری مراسم جشن عید میلاد پیامبر اکرم (ص) هستند و از همه افراد از قشرهای مختلف دعوت کرده اند تا در این مراسم شرکت کنند.

در مراسمی که قرار است در مساجد برگزار شود ضمن پذیرایی از شرکت کنندگان، سخنرانی‌هایی درباره شخصیت پیامبر اکرم (ص) و سیره آن حضرت ایراد می‌شود.

برنامه‌هایی نیز برای سرگرمی کودکان و آشنایی آنها با زندگی پیامبر اکرم (ص) در مساجد در نظر گرفته شده و از همه خانواده ها درخواست شده است تا فرزندان خود را برای یادگیری ارزش‌هایی مانند مهربانی، خوش خلقی، احترام به والدین و دیگر نکاتی که حضرت ممحد (ص) بر آنها تاکید داشتند،به مساجد بیاورند.

کد خبر 1725635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha