کتابخانه های فعال در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی تجهیز می‌شوند

همزمان با ماه مبارک رمضان، کتابخانه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی با کتب عمومی و تخصصی تجهیز می شوند.

«محمد هادی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با ماه مبارك رمضان و در راستای اجرای طرح ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران(فهما) کتابخانه های فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نمونه و برگزیده استان آذربایجان‌شرقی با کتب عمومی و تخصصی در موضوعات مختلف تجهیز می شوند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کتب مذكور به هيچ وجه به عنوان هديه در مناسبت ها و برنامه ها استفاده نخواهد شد و صرفا جهت توزيع میان كانون هاي ثبت شده در سامانه بچه هاي مسجد منظور می شود.

وی با بیان این‌که در مجموع 327 کارتن کتاب با موضوعات عمومی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، قرآنی، تفسیری، مهدویت و فرهنگ عاشورایی از ستاد کشور به استان ارسال شده است، گفت: مناطق محروم و روستايي كه تاكنون قرآن طرح تلاوت نور دريافت نكرده اند در اولويت دريافت قرآن هستند.

هادی نیا افزود: کتب تفسير همراه 2 جلدي (از هر 2 صفحه قرآن به خط عثمان طه يك آيه تفسير شده است) ويژه ائمه جماعات و اساتيد قرآني است كه در زمينه تفسير فعاليت دارند و براي هر نفر يك دوره تخصيص خواهد یافت. بديهي است در صورت درخواست، امكان ارائه فايل PDF تفسير همراه براي استفاده هرچه بهتر وجود دارد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی افزود: کانون های فرهنگی هنری راه یافته به بخش نهایی رویداد ملی فهما و مراکز نمونه استان در اولویت دریافت کتب قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: ائمه محترم جماعات مساجد استان مي توانند با بارگذاري فيلم اجراي تفسير (گوشي همراه و ...) در فضاي مجازي با عنوان (#طرح-ملي–راهكار) در اين پويش مردمي شركت كنند و از جوايز اين بخش برخوردار شوند.

کد خبر 928339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha