۹۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش طرح غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند

پورمحمدی با بیان این‌که ۹۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش طرح غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از مبتلایان، بهبود یافته‌اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محمدرضا پورمحمدی» امروز در نشست هم‌اندیشی رییس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: این استان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربال‌گری سلامت، عملکرد بسیار موفقی داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این استان به لحاظ شرایط خاص خود مانند نرخ بالای مهاجرت، شرایط آب و هوایی و ترددهای فراوان می‌توانست یکی از مناطق پرخطر از نظر آلودگی به کرونا باشد؛ اما به جز روزهای ابتدای سال که یک دوره کوتاه پیک بیماری داشتیم، در بقیه روزها این مسأله به خوبی مدیریت شده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۹۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش طرح غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: آمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از کرونا رو به کاهش است و تاکنون ۸۲ درصد از مبتلایان، بهبود یافته‌اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.
 
پورمحمدی ادامه داد: آذربایجان شرقی اولین استانی است که علاوه بر تامین نیازهای خود در زمینه مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، نیازهای برخی استان‌های دیگر را هم تامین کرده و با توجه به موقعیت مرزی استان، مقادیر قابل توجهی مواد اولیه وارد کرده‌ایم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه ۶۴ مجوز تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان صادر شده است، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با صرف هزینه خط تولید را برای تولید این اقلام تغییر داده‌اند.
   

 

کد خبر 927553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha