پروین اعتصامی محصول جریان گسترده و عمیق فرهنگی تبریز است

محمدپور با بیان این که قلمروی شعر و ادب آذربایجان و تبریز در طول تاریخ بسیار گسترده بوده است، گفت: پروین اعتصامی محصول جریان گسترده و عمیق فرهنگی تبریز بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، «محمد محمدپور» گفت: وجه ممیزه پروین اعتصامی کم سن و سال بودن و زن بودن وی بود که این موضوع نشان می دهد بستر فرهنگی و هنری به اندازه ای قابلیت دارد که مرد و زن می توانند به جایگاه های بسیار رفیع فرهنگی، ادبی و علمی دست یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت معرفی مفاخر و مشاهیر بزرگ حوزه فرهنگ و ادب ادامه داد: با وجود این که پروین اعتصامی عمر کوتاهی داشت ولی در این مدت زمان کوتاه زندگی مضامین تربیتی و اجتماعی تاثیرگذاری از خود به یادگار گذاشته است.

وی اشعار پروین اعتصامی در حوزه ادبیات فارسی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: آثار پروین اعتصامی و خدماتی که به نسل های متوالی ارائه شده باید به بهترین شکل معرفی شود.

وی تصریح کرد: پروین اعتصامی در حوزه فرهنگی ایران به اختر چرخ ادب معروف است بنابراین باید ابعاد مختلف آثار پروین اعتصامی در ادبیات فرهنگی مشخص شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تکریم از مفاخر تاثیرگذار در حوزه ادبی تصریح کرد: با تکریم انسان های بزرگ نسل های آینده متوجه اهمیت آثار ارزشمند این افراد می‌شوند و به سمت تولید آثار فرهنگی و ادبی سوق پیدا می کنند.

محمدپور تاکید کرد: باید آثار ادبی که به عنوان گنجینه های فرهنگ و ادب ایران مطرح هستند بیش از گذشته به دنیا معرفی شود تا ارزش چنین آثار ادبی با مضامین عرفانی، تربیتی و انسانی مشخص شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که شخصیت پروین اعتصامی می تواند الگویی برای زنان ایران و دنیا باشد، اظهار داشت: در حال حاضر معرفی پروین اعتصامی می تواند معرف بخش مهمی از شعر و ادب ایران باشد. همچنین پروین اعتصامی می تواند در جامعه الگوی زنان نسل امروز و آینده باشد که این موضوع در حوزه فرهنگ بسیار اهمیت دارد.

محمدپور با بیان این که قلمروی شعر و ادب آذربایجان و تبریز در طول زمان فوق العاده گسترده بوده است، افزود: پروین اعتصامی متولد شهر تبریز است و در این زمینه پروین محصول جریان گسترده و عمیق فرهنگی تبریز بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: متعلق بودن پروین اعتصامی به خاک تبریز و آذربایجان افتخار بزرگی است که در این زمینه برای معرفی تمام ابعاد شخصیتی این بانوی تبریزی اقدام های بسیاری انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی بزرگداشت پروین اعتصامی گفت: این جشنواره کم نظیر، شروعی برای معرفی شخصیت و دیوان پروین اعتصامی است که تا حدودی بخشی از ابعاد شخصیتی و آثار پروین در این جشنواره معرفی می شود.

گفتنی است، جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز طی روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 773272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha