دکل­ های نفتی که «فود کورت» می ­شود

خبرگزاری شبستان: افزایش بی ­رویه رستوران ­سازی، موجب افت سودآوری این حوزه و ایجاد نابسامانی اقتصادی در کشور خواهد شد و باید برای پیشگیری از فرار سرمایه­ های صنایع مختلف و انباشت آن در یک صنف خاص جلوگیری کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، رکود اقتصادی، موجب فرار سرمایه ­ها به صنف غذا شده، اغلب صاحبان سرمایه­ که تاکنون در صنایع مختلف سرمایه­ گذاری می­ کردند، در این شرایط ترجیح می­ دهند به صنف غذا و رستوران­ سازی کوچ کنند، چرا که به باور آنان، امنیت سرمایه­ گذاری در این صنف بیشتر است و رعایت استانداردهای این حرفه، نوآوری و خلاقیت، موجب حفظ ارزش سرمایه و حتی سودآوری می­ شود.

پویان صلح دوست، که با پدرش در حوزه غذا سرمایه­ گذاری کرده­ اند، می­ گوید: پدر من مثل اغلب سرمایه­ گذارانی است که با ورود بخش­ های شبه دولتی به حوزه نفت از سال 84، عطای سرمایه ­گذاری در صنعت نفت و گاز را به لقایش بخشید و به صنف غذا و راه اندازی «فود کورت»­ های زنجیره ­ای روی آورد­.

وی درباره علت کوچ اغلب سرمایه ­گذاران به صنف غذا تصریح کرد: از یک سو رکود اقتصادی و از سوی دیگر ارتقا و پیشرفت معیارهای رستوران­ سازی در ایران، سودآوری و امنیت نسبی این حوزه در شرایط رکود افتصادی، سیاه چاله ­ای ایجاد کرده که سرمایه­ های نجومی سایر حوزه ­ها را می­بلعد.

سرمایه ­گذار مجموعه رستوران­های راه چوبی می­ افزاید: افزایش بی ­رویه رستوران ­سازی، موجب افت سودآوری این حوزه و ایجاد نابسامانی اقتصادی در کشور خواهد شد و باید برای پیشگیری از فرار سرمایه­ های صنایع مختلف و انباشت آن در یک صنف خاص جلوگیری کرد.

صلح­دوست، با تاکید بر اینکه رکود اقتصادی و نبود توان رقابت بخش خصوصی با نهادهای دولتی و شبه دولتی در صنایع مختلف بلای جان اقتصاد ایران شده، می افزاید: با رکود اقتصادی حاکم و تنگ­تر کردن فضا برای فعالیت بخش خصوصی، صاحبان کسب و کارهای بزرگ، کارهایشان را تعطیل و سرمایه ­هایشان را با سودای درآمد بیشتر، وارد صنف غذا کرده ­اند.

این فعال صنف غذا با هشدار نسبت به آنچه موج ورشکستگی سرمایه گذاران صنف غذا در آینده نزدیک خواند، تصریح کرد: سرمایه­ گذاران زیادی مثل من، با وجود اینکه بازار صنف غذا، کشش لازم برای پاسخگویی به این حجم از سرمایه­ را ندارد و همچنین هنوز گردشگر خارجی کافی بعد از برجام وارد کشور نشده، میلیاردها تومان به این حوزه منتقل کرده­ اند، بنابراین ادامه این رویه موجی از ورشسکتگی صاحبان سرمایه را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 696435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha