فصل نامه اختصاصی «پرطاووس» در شهرکرد رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: فصلنامه اختصاصی آموزش رسم الخط زبان فارسی با عنوان «پرطاووس» شب گذشته (۲۵ اسفند) در شهرکرد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری در این آیین که درسالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد، با اشاره بیست وپنجم اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی گفت: تعلقات عمیق دینی و ملی و پایبندی قابل توجه این شاعره‌ی نامدار به ارزش ها، وی را از بند دیگر تعلقات وا رهانده و اندیشه سترگ او را محل تجلی حکمت آمیزترین سخنان ساخته است.

 

وی با بیان اینکه آنچه که شعر پروین را ممتاز و متمایز ساخته مضامینی سرشار از مفاهیم عالی انسانی است، گفت: نهالی  که این بانوی فرزانه در گلشن ادب فارسی پروریده بالیده و گل افشان گشته و انگاره‌هایی که از حقیقت زندگی ترسیم کرده هر یک نقشی ماندگار بر صحیفه‌ی روزگار است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری تاکیدکرد: شعرای جوان باید با تاسی از آموزه های ادبی و حکمت‌آمیز شعر پروین اعتصامی و دیگر بزرگان عرصه فراخ ادب و هنر به خلق آثار پرمحتوا و ماندگار اهتمام ورزند.

 

کارگران با اشاره به اینکه این فصلنامه به همت متخصصین استانی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد افزود: رضا قاسمی، سردبیر این فصلنامه تاکنون 14 کتاب در کشور منتشر کرده که ۶ کتاب آن مربوط به رسم الخط واملای فارسی است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری انتشار این فصلنامه را قابل تقدیر دانست وتصریح کرد: فصل نامه «پرطاووس» برای اولین بار است که در کشور منتشر شده است.

 

کارگران با اشاره به سیاست های مثبت دولت تدبیروامید درمورد مباحث مختلف فرهنگی تصریح کرد: در زمینه نشریات تخصصی، مطبوعات و... اقدامات قابل توجهی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

 

وی یادآورشد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت ویژه ای در راستای گسترش این فرهنگ مهم دارد.

 

رضاقاسمی، سردبیر فصل نامه «پرطاووس» هم در این جلسه گفت: فصلنامه اختصاصی پرطاووس با محوریت «املا ورسم الخط فارسی» و با هدف رسیدن به یک دستورالعمل جامع و هماهنگ برای نوشتن خط فارسی و پرهیز از ناهماهنگی ها، ناهمگونی ها در املا و نوشتار فارسی، پذیرای مقالات علمی، تجارب و ایده های متخصصان و نویسندگان کتاب است.

 

پایان پیام/

کد خبر 446965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    باتشکر از استاد قاسمی