فقهی که به نظام‌سازی منجر نشود، بهترین توجیه برای سکولاریسم است

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی اسلام را تنها در عزاداری و زیارت خلاصه کرده‌اند، گفت: فقهی که به نظام‌سازی نینجامد و در عبادات خلاصه شود، بهترین توجیه برای سکولاریسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی، ظهر امروز(21 اسفند) در اختتامیه هفته فرهنگی هنری اشراق که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه برخی هنوز با نگاه پیش از انقلاب به هنر و سینما می نگرند.

 

وی افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه ما با مرکز فحشا مخالفیم؛ ما با تلویزیون مخالف نیستیم، بلکه ما با آن چیزى که در خدمت اجانب براى عقب نگه‌داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروى انسانى ماست مخالف هستیم.

 

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به نگرش‌های موجود میان هنر سینما و حوزه، گفت: از یک سو برخی مانع اظهارنظر حوزویان در رابطه با هنر سینما می‌شوند و از سوی دیگر برخی از حوزویان ذات هنر و سینما را سکولار عنوان می‌کنند.

 

هنر و سینما به ادبیات حوزه‌های علمیه ورود پیدا نکرده است

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: متاسفانه حوزه‌های علمیه هنوز یک درس خارج فقه در مورد اصول هنر ندارند و این باعث شده است که هنر از ادبیات حوزه دور بماند.

 

وی با بیان اینکه امروز تلفن‌های همراه در نقش سینما و دوربین در اختیار همگان قرار دارد، اظهار داشت: اگرچه امروزه تکنولوژی همچون باد ما را با خود می‌برد، اما ما هنوز در الفبایش مانده‌ایم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در رابطه با هنر، خاطرنشان کرد: ایشان با دیدگاهی خردمندانه فرمودند تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب، اسلام فقرای دردمند و اسلام پابرهنگان و تازیانه خوردگان باشد و هنری زیبا و پاک است که کوبنده و نابودکننده کمونیست خون‌ آشام و اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی و در یک کلام اسلام آمریکایی باشد.

 

فقهی که تنها در عبادات خلاصه شود، بهترین توجیه برای سکولاریسم است

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی اسلام را در عزاداری و زیارت خلاصه کرده‌اند، گفت: فقهی که به نظام‌سازی نینجامد و در عبادات خلاصه شود، بهترین توجیه برای سکولاریسم است.

 

وی از سکولاریسم به معنای تفکیک دین از دولت نام برد و افزود: متاسفانه در برخی حوزه‌ها ریشه سکولار مشاهده می‌شود که راه را برای دخالت دشمن باز می‌کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مثبت جلوه دادن نقش‌های کشیش و کلیسا در فیلم های هالیوود، اظهار داشت: آمریکا توانسته است با بهره‌گیری از هنر سینما و هنر خود را به ابرقدرت اقتصادی در جهان تبدیل کند و این در حالی است که ما از هنر مردان خدا که در راه دین شهید شده‌اند، غافل شده‌ایم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 446073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha