خراسان رضوی در عرصه قرآن از جایگاه والایی برخوردار است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان در عرصه قرآن از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز(28اسفند) در نشست هم اندیشی مدیران موسسات و فعالان عرصه قرآن و عترت با بیان اینکه اقتضای کار فرهنگی در استان با توجه و عنایت به دو ثقل رسول مکرم اسلام(ص) است، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی نمی‌توان به تنهایی کار فرهنگی انجام داد چون که از دیرباز این استان پایگاه و خاستگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی بوده است و بایستی در راس امور و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت نیز باشد.

  

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما در این اداره، عرصه قرآن و عترت است و پس از آن نیز همین خواهد بود، تصریح کرد: استان خراسان رضوی مزین به مضجع شریف امام رضا(ع) است و بهترین نقطه جهان اسلام به شمار می‌‌رود، به‌گونه‌ای که هم اکنون نیز پرچم پیشتازی فعالیت‌های قرآنی کشور در دستان اهالی این استان است.

  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی را در عرصه قرآن به دست آورده است، گفت: امسال به واسطه مجموعه فعالیت‌های قرآنی سال گذشته در کشور برتر شدیم و از معاونان، همکاران و کارشناسان این استان در نمایشگاه قرآن سال جاری به عنوان استان نمونه در فعالیت‌های قرآنی تجلیل شد.

 

وی افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، عمده‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌هایش، قرآن و عترت است لذا بر آن شدیم یک شخصیت قرآنی که تجربه فراوانی در عرصه قرآنی دارد، به کار بگیریم تا شاهد رشد مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های عرصه قرآنی در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی باشیم.

 

سرابی بیان کرد: همه بخش‌ها و ارکان مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان باید با نهایت همراهی و همکاری در حوزه قرآن و عترت، زمینه رشد و تعالی برای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را فراهم کنند.

 

در ادامه حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، سرپرست معاونت قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: توجه به اصل عدم جدایی قرآن و عترت در فعالیتها، استفاده از ظرفیتهای قرآنی مراکز دولتی و غیر دولتی و حوزه های علمیه، ساماندهی و تسریع در صدور مجوزهای موسسات قرآنی، ایجاد فضای رقابتی بین موسسات و رتبه بندی آنها، تخصصی کردن موسسات قرآنی را از اولویت های این معاونت خواند.

 

وی افزود: همانطور که در حوزه عترت در برگزاری مراسم عاشورا، تاسوعا، ولادت و شهادت ائمه (ع) مردم خودشان ورود پیدا می کنند باید در فعالیتهای قرآنی نیز مردم ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: اداره ارشاد خراسان رضوی در راستای مردمی شدن فعالیت های قرآنی فعالیت های خود را انجام میدهد.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های قرآنی، تعامل با فعالان و شخصیت های قرآنی، تقویت ساختار و نیروی انسانی معاونت قرآن و عترت، بستر سازی برای تولیدات فاخر هنری ، فراهم کردن زمینه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در طول سال، گسترش محافل قرآنی و انس با قرآن کریم، برنامه ریزی برای استفاده از فضای مجازی، معرفی چهره های شاخص قرآنی به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان، تشکیل و تکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی از اولویت های کاری من در معاونت قرآن و عترت است.

 

 وی افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی 180 موسسه قرآنی وجود دارد که از این تعداد 135 موسسه فعال است.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره های قرآنی، تصریح کرد: در دو سال اخیر 12دوره جشنواره قرآنی در خراسان رضوی برگزار شده است.

 

وی افزود: برگزاری 8 دوره آزمون سراسری با حضور 12هزار و 968نفر در سال 92 از دیگر برنامه های انجام شده در زمینه قرآن است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 354199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha