صندوق حمایت از فعالان قرآن کریم راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآن و عترت یک تکلیف همگانی است، گفت: صندوق حمایت از فعالان قرآن کریم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز(28اسفند) در نشست هم اندیشی مدیران موسسات و فعالان عرصه قرآن و عترت با اشاره به اینکه حفظ جلسات قرآن و مردمی شدن فعالیت های قرآنی ضروری است، اظهار داشت: فرهنگ قرآن و عترت بر گردن بشریت حق دارد و توسعه و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه یک تکلیف همگانی است.

 

وی افزود: خدمت به کتاب خدا و اهل بیت(ع) کار عظمیمی است که در یک جامعه اسلامی باید با همدلی و هم افزایی مسئولین ارگان های مختلف، این خدمت شکل گیرد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه از جلسات قرآن کریم غفلت شده است، تصریح کرد: تلاوت و حفظ قرآن کریم بخشی از زیبایی های این کتاب آسمانی است چرا که با تدبر و تفکر در آیات آن جلوه های مهمتری دست گیر انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه دعوت جامعه به تزکیه باعث از بین رفتن انحرافات اجتماعی و ناهنجارها می شود، گفت: عمل به قرآن کریم و تبعیت از دستورات ائمه اطهار(ع) فضای جامعه را معنوی می سازد.

 

حجت الاسلام حشمتی اظهار داشت: خراسان رضوی سابقه دیرینه ای در حوزه قرآن دارد و این مسئله نشات گرفته از وجود بارگاه منور رضوی است و این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که علوه بر تاثیرگذاری در جامعه خودمان تاثیر بسزایی در کشورهای دیگر نیز دارد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآن و عترت یک تکلیف همگانی است، گفت: صندوق حمایت از فعالان قرآن کریم راه اندازی می شود.


وی با اشاره به اعتباراتی که طی سال‌های گذشته در حوزه فعالیت‌های قرآنی هزینه شده گفت: هر چند که هزینه زیادی تاکنون در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام شده، اما باید این امر فرهنگ‌سازی شود تا قرآن و انس با این کتاب آسمانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام حشمتی با تاکید بر این مسئله که آیین نامه و دستورالعمل ها باید در حوزه قرآنی به طور یکنواخت انجام شود، اظهار داشت: ارائه الگوهای جذاب و تاثیرگذار در عرصه قرآنی و پویانمایی قرآن در موسسات قرآنی گام موثری در راستای ترویج فرهنگ قرآن است.

 

وی تشکیل انجمن خادمان قرآن را از دیگر برنامه های در دستور کار خود عنوان کرد و گفت: جلسه هم اندیشی فعالان قرآن در سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد تا از تجربیات اساتید و نحخبگان قرآنی به خوبی استفاده شود.

 

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: آنچه قرآنیان و خادمان قرآن امروز نیازمند آن هستند انجام وظیفه بر پایه اخلاص و عمل نیکو است.

 

پایان پیام/

کد خبر 354196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha