افزایش 20 درصدی تعداد گردشگران در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از 2.5 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی ازاستان دیدن کردند که امسال پیش بینی می شود 20 درصدی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حمیدرضا قاسمی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و همت دستگاه‌های مرتبط توانستیم ستاد هماهنگی خدمات سفر را در استان قزوین تشکیل و با تمام توان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی باشیم و با آماده سازی 68 واحد اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر، مدارس، خانه‌های استیجاری با ظرفیتی بالغ بر 900 تخت در استان شرایط مناسبی را برای اقامت مطلوب آنان فراهم کنیم.
 

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هتل در سطح استان، 45 خانه گردشگری ملکی و استیجاری، 15 مهمانپذیر، 72 واحد پذیرایی بین راهی و 16 سفره خانه سنتی، 10 مجتمع گردشگری رفاهی و 42 دفتر خدمات مسافرتی در استان داریم که در تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران خواهند بود.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: 147 اتاق در هشت هتل با ظرفیت 345 تخت داریم که می توان 64 تخت نیز به آن اضافه کرد که ضریب اشغال اتاق ها 85 درصد و اشغال تخت ها 90 درصد است.
 

وی عنوان کرد: ضریب اشغال در خانه های استیجاری 60 درصد و اشغال تخت ها 70 درصد است که در 15 مهمانپذیر استان نیز 173 اتاق با 520 تخت داریم که 80 درصد ضریب اشغال آنهاست.
 

قاسمی افزود: در سال گذشته بیش از 2.5 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی ازاستان دیدن کردند که امسال پیش بینی می شود با افزایش20 درصدی مواجه شویم.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین، وی توضیح داد: در حال حاضر 100 مسجد در نقاط مختلف استان برای پذیرایی ازمسافران و گردشگران به صورت شبانه روزی با همکاری تبلیغات اسلامی و شهرداری آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطر نشان کرد: ورودی شهر از منظر بصری برای جذب گردشگر بسیار مهم است که امسال با زیباسازی شش مبادی ورودی قزوین زمینه جذب گردشگر و مسافران نوروزی فراهم شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 354087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha