اجرای برنامه پرده خوانی سعدی// تفال به دیوان حافظ در ایام نوروز 93

خبرگزاری شبستان: مدیر امور زیارتی و گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز گفت: اجرای پرده خوانی حکایت های سعدی، تفال به دیوان حافظ، نقالی و حکایت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در ایام نوروز 93 مورد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، جواد غریب زاده، مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز امروز (26اسفند) در جمع خبرنگاران از برگزاری 15 عنوان برنامه بین المللی و 40 عنوان کشوری در حوزه گردشگری شیراز خبر داد و گفت: توجه به اصول شهری و کمک رسانی برای حضور و جذب گردشگر جز اهداف ماست.

وی با اشاره به برپایی "جمعه بازار صنایع دستی" در پارک بعثت از نیمه دوم اردیبهشت، اظهار داشت: نمایشگاه های خاص گردشگری، نمایشگاه های سکه های تاریخی، تمبر، پاکت و رادیوهای قدیمی در این ایام برپا شده است و استمرار می یابد.


غریب زاده از برگزاری دوره آموزش کارکنان فعال در کمپ ها و نقاط مختلف ویژه ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: شیراز شناسی، شیوه های آداب رفتاری و تبلیغات نوروزی و برنامه های نوروزی از جمله برنامه های نوروز 93 خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار شهدای گمنام در گلزار شهدای شیراز، اظهار داشت: مراسم سال تحویل در حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) و حافظیه با نقاره زنی و قرائت دعای سال تحویل به اجرا می رسد که در هر سه مراسم پخش زنده سخنانان رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهور را در برنامه قرار داده ایم.

مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از برگزاری مراسم استقبال از مهمانان نوروزی توسط مسئولین در 2 نوبت بعد از سال تحویل و صبح روز اول فروردین ماه خبر داد و یادآور شد: عصر شعر فاطمیه در روبروی حافظیه خواهیم داشت.

غریب زاده با تاکید بر اینکه تورهای مختلف گردشگری از کمپ جنت، شهدا و زیبا شهر را مد نظر قرار داده ایم، اضافه کرد: معرفی صنایع دستی شیراز از جمله اهداف ماست.

وی افزود: ماکت و عکس های پروژه های شهرداری، نمایشگاه گردشگری مجازی برای معرفی اماکن کمتر معرفی شده، نمایشگاه عکس با 40 عکس از اماکن تاریخی و مذهبی، نمایشگاه میراث فرهنگی مذهبی و آداب و رسوم فارس در ایام نوروز به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به اجرای پرده خوانی حکایت های سعدی، تفال به دیوان حافظ، نقالی و حکایت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در ایام نوروز 93، اظهار داشت: مشاعره کودک و نوجوان را برای ایام نوروز عملیاتی قرار خواهیم داد.

پایان پیام/

کد خبر 353793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha