شوراهای محله‌محور با تکیه بر ظرفیت مردم و همراهی ادارات پیگیری شوند

فرماندار شهرستان شهرکرد با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل شوراهای محله‌محور، سپردن حل مسائل به خود مردم محله و نه اتکای صرف به دولت است، گفت: اهالی محله باید مشکلات را احصا و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار آنان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، سعید رئیسی امروز شنبه ۶ تیر در جلسه شورای محله‌محوری در مسجد النبی (ص) شهرکرد با بیان اینکه هدف این شوراها صرفاً انتقال فهرست مشکلات به دولت نیست، اظهار کرد: اصل کار باید از خود اهالی محله آغاز شود تا مردم با شناسایی مسائل، ارائه راهکار و پیگیری مشترک، در رفع مشکلات نقش‌آفرینی کنند.

فرماندار شهرستان شهرکرد با تأکید بر اینکه دولت و ادارات در کنار مردم خواهند بود، افزود: قرار نیست ساختار شوراهای محله‌محور به شکل بوروکراتیک و سنگین پیش برود، بلکه کمیته‌های تخصصی برای دقیق‌تر شدن پیگیری‌ها شکل می‌گیرند؛ از جمله کمیته‌های مرتبط با حوزه‌هایی مانند بهداشت.

فرماندار شهرکرد تصریح کرد: شوراهای محله‌محور باید دارای گزارش عملکرد باشند تا مشخص شود چه مسائلی شناسایی شده، چه میزان از آن‌ها برطرف شده و میزان پیشرفت کار در چه سطحی قرار دارد.

به گفته وی، این گزارش‌ها می‌تواند مبنای ارزیابی در سطح شهرستان و استان قرار گیرد و حتی به‌عنوان الگوی اجرایی برای سایر محله‌ها مورد استفاده واقع شود.

رئیسی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرکرد ۲۰ محله در این سازوکار دیده شده است، گفت: اگر از میان ۱۰۰ مشکل، تنها ۲ مورد هم حل شود، باید در گزارش‌ها ثبت و منعکس شود تا روند کار قابل سنجش باشد.

وی همچنین اعلام کرد: در صورت نیاز، فرمانداری آماده است همه ادارات شهرستان را برای بررسی و حل یک موضوع خاص پای کار بیاورد تا مسئله با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد با قدردانی از اعضای شورا، بر استمرار حضور و پیگیری دبیر شورا در جلسات تأکید کرد.

کد خبر 1890904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha