شورای قضایی استان به‌زودی در جیرفت برگزار می‌شود

بهنام سعیدی با تأکید بر تعامل مطلوب میان قوه مقننه و قوه قضاییه، از پیگیری مطالبات دادگستری جیرفت و عنبرآباد در سطح ملی خبر داد و گفت: برگزاری شورای قضایی استان در شهرستان جیرفت، زمینه‌ساز تصمیم‌گیری برای رفع بخشی از مشکلات حقوقی و قضایی منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به مناسبت هفته قوه قضاییه، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با رئیس و قضات دادگستری شهرستان جیرفت دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهنام سعیدی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های مجموعه قضایی شهرستان، گفت: همواره پیگیر حل مشکلات و معضلات مردم بوده‌ایم و همه قضات دلسوز این مجموعه به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا گرهی از مشکلات مردم باز کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل مطلوب میان قوه مقننه و قوه قضائیه، افزود: تاکنون چندین جلسه پیگیری با رئیس قوه قضاییه، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و مسئولان مربوطه، هم در سطح کلان کشور و هم در حوزه انتخابیه برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلساتی معاون قوه قضائیه، برگزار شده و در این نشست‌ها خواستار توجه ویژه به مجموعه دادگستری جیرفت و عنبرآباد، حمایت از این مجموعه و تشویق قضات و کارکنان آن شده‌ام.

سعیدی با بیان اینکه موضوع افزایش اعتبارات و بهبود حقوق و مزایای قضات شاغل در مناطق محروم نیز با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: تقویت مجموعه قضایی در مناطق محروم نقش مهمی در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها، ارتقای کیفیت خدمات قضایی و افزایش رضایتمندی مردم دارد و هر اقدامی که در جهت حمایت از قضات و کارکنان دستگاه قضایی انجام شود، در نهایت به نفع مردم و اجرای هرچه بهتر عدالت خواهد بود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطالبات حوزه انتخابیه را تا حصول نتیجه از طریق مراجع ذی‌ربط دنبال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد مشکلات مردم بدون پیگیری باقی بماند.

وی از پیگیری برای برگزاری شورای قضایی استان در آینده نزدیک در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: تاکنون بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح شهرستان با تلاش مسئولان پیگیری و برطرف شده است، اما بخشی از مشکلات نیازمند تصمیم‌گیری در شورای تأمین و در سطح استان است.

سعیدی اضافه کرد: بر همین اساس، شورای قضایی استان در آینده نزدیک در شهرستان جیرفت برگزار خواهد شد تا درباره مسائل و مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ شود و با هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی و قضایی، روند رسیدگی به پرونده‌ها و رفع موانع موجود تسریع شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پرونده زمین‌های فرهنگیان و شهرداری در خالق‌آباد را نمونه‌ای از مسائل نیازمند تصمیم‌گیری در سطح استان عنوان کرد و گفت: این زمین‌ها حدود ۲۰ سال پیش واگذار شده‌اند و از جمله موضوعاتی هستند که بررسی و تعیین تکلیف آن نیازمند تصمیمات استانی است.

کد خبر 1890895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha