به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه دانمارک امروز سهشنبه اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران پس از بیش از سه ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سر گرفته است.
در بیانیه وزارت خارجه دانمارک آمده است که با توجه به بهبود وضعیت امنیتی در ایران، تصمیم به بازگشایی سفارت این کشور در تهران گرفته شده و سفیر دانمارک نیز از ۱۹ ژوئن فعالیت خود را در محل سفارت آغاز کرده است.
دانمارک در ۱۰ مارس سال جاری به دلیل آنچه نگرانیهای امنیتی ناشی از تحولات و درگیریهای منطقهای عنوان شده بود، بهطور موقت سفارت خود در تهران را تعطیل کرده بود.
بازگشایی سفارت دانمارک در حالی صورت میگیرد که برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز در ماههای اخیر فعالیت نمایندگیهای دیپلماتیک خود در ایران را از سر گرفتهاند.
در همین راستا، سفارت ایتالیا در تهران نیز روز جمعه گذشته پس از بیش از سه ماه تعطیلی، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.
همچنین اسپانیا و سوئیس از نخستین کشورهای اروپایی بودند که در ماه آوریل و تنها چند روز پس از برقراری آتشبس میان ایران و آمریکا، سفارتخانههای خود در تهران را بازگشایی کردند.
این تحولات نشاندهنده بازگشت تدریجی فعالیتهای دیپلماتیک برخی کشورهای اروپایی در ایران و ارزیابی مثبتتر آنها از وضعیت امنیتی و سیاسی پس از کاهش تنشهای اخیر در منطقه است.
نظر شما