نیشابور با تعزیه به سوگ می‌نشیند

همزمان با ایام شهادت سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و شهادت سید و سالار شهدای ایران اسلامی حضرت امام خامنه‌ای «قدس سره الشریف» مراسم تعزیه با حضور تعزیه خوانان مطرح در شهرستان نیشابور برگزار می شود.

‍به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: تعزیه  استقبال چشمگیر و بی نظیر مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت (سلام الله علیها) نیشابور را همراه داشته  است واین شهرستان با داشتن تعزیه خوانان  و مرثیه سرایان مطرح استان و کشور توانسته است مردم را گرد تعزیه جمع کرده و در سوگ ائمه اطهار سلام الله علیها اشک ماتم بریزند .

 حمید رضا آتشی گفت: مراسم تعزیه  حسینی با حضور چشمگیر مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت وطهارت سلام الله علیها از ۲ الی ۵ تیر ۱۴۰۵ همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در روستاهای شهرستان نیشابور و میان‌جلگه برگزار می شود.

 سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: خراسان بزرگ از برجسته‌ترین مکان‌هایی است که تعزیه، رابطه‌ای نزدیک با مردم آن دارد و نیشابور باقدمت ترین وتاریخی ترین مرکز تعزیه در خراسان رضوی محسوب می شود.

کد خبر 1890293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha