عید قربان، فرصتی برای تعمیق صلح و پیوندهای میان‌ادیانی در نیجریه

«شورای مشورتی بین حزبی» نیجریه، عید سعید قربان را به مسلمانان سراسر کشور تبریک گفت و از آنها خواست تا از این مناسبت برای تعمیق پیوندهای میان‌ادیانی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribuneonlineng»، «شورای مشورتی بین حزبی» نیجریه، عید سعید قربان را به مسلمانان سراسر کشور تبریک گفت و از آنها خواست تا از این مناسبت برای تعمیق پیوندهای میان‌ادیانی استفاده کنند.

در بیانیه‌ای که توسط «یوسف دانتال»، رئیس شورای مشورتی بین حزبی نیجریه امضا شد، از امت اسلامی و همه نیجریه‌ای‌ها درخواست شد تا از فضیلت‌های اطاعت، فداکاری، عشق، بردباری و صلح که فلسفه عید قربان بر آنها بنا شده است برای تعمیق پیوندها و گسترش صلح و دوستی در کشور استفاده کنند.

«شورای مشورتی بین حزبی» از همه دولت‌های ایالتی در تمام سطوح خواست تا سیاست‌ها و پروژه‌های مردم‌محور را تدوین و اجرا کنند تا رنج توده‌ها را کاهش دهند.

وی همچنین گفت که عید سعید قربان همچنین فرصت خوبی برای دولت نیرجیه است تا انتظارات قشرهای مختلف را برای به وجود آمدن فضایی صمیمانه در کشور بر آورده کند، زیرا نیجریه‌ای‌ها از دولت خود انتظار یک توافق عادلانه دارند.

دانتال افزود: بر این اساس، دولت فدرال باید به طور موثر با ناامنی در کشور مقابله کند تا راه را برای بهبود اقتصادی، ثبات سیاسی، هماهنگی اجتماعی-مذهبی و توسعه پایدار هموار کند.

در این بیانیه آمده است: نیجریه تنها کشوری است که می‌توانیم آن را کشور خود بدانیم، اجازه دهید با هم متحد شویم و آن را نجات دهیم و یک ملت دموکراتیک روشن‌تر، بهتر و بزرگ‌تر بسازیم.

رئیس شورای مشورتی بین حزبی نیجریه تصریح کرد که پیوندهای میان‌ادیانی و میان‌فرهنگی تنها راه به وجود آوردن اتحاد در میان گروه‌های مختلف یک کشور است و عید قربان که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است می‌تواند فرصتی برای به ایجاد این اتحاد باشد.

«یوسف دانتال» مسلمانان و مسیحیان نیجریه را تشویق کرد تا در روزهای برگزاری مراسم عید قربان در مساجد و یا دیگر اماکن برگزاری مراسم‌های نماز و نیایش با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند تا پایه‌های همکاری میان آنها محکم‌تر و استوارتر از قبل شود.

کد خبر 1768300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha