شمیم شهادت در شهر بهشت/ عزیز جمهور در آستان شاه خراسان

همه خراسانی‌ها و حتی غیرخراسانی‌ها برای بدرقه ‌آمده‌اند، جمعیت مشایعت کنندگان خادم الرضا میلیونی شده، رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران، امروز به وعده خود عمل کرد و دومین سفر استانی خود به مشهد مقدس آمد، اما به گونه ای دیگر.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، اینجا مشهدالرضاست، شهر شهادت و دارالشفای دلدادگان عاشق که شهدای خدمت را که چون کبوتران خونین بال آسمان غیرت و مجاهدت، با موجی از آه حسرت و اشک دلتنگی در آخرین منزل سفر زمینی خود راهی این دیار شده اند، برای آرام گرفتن در آغوش امام مهربانی‌ها علی بن موسی الرضا(ع) با استقبالی باشکوه و میلیونی همراهی می‌کند.

اینجا نه یک شهر بلکه نمایشگاهی کم‌نظیر از حضور یک ملت است که با گریه و التماس به تشییع شهیدان خدمت آمده اند، در پیشواز خادم ملت بر سر و سینه می‌زنند، به پهنای صورت اشک می ریزند و می‌خواهند شهید جمهور را تا جایگاه ابدی اش، که سر در پای مولایش، امام مهربانی ها می گذارد، مشایعت کنند.

شهر شهادت

چشم‌ها گریان و دست‌ها به تعظیم بر سینه و ذکری که هر یک از حاضران نجواگونه زمزمه می‌کنند، چیزی جز آرزوی آرامش برای رئیس جمهور بی‌قرار خدمت نیست.

پیکر سید محرومان، مجاهد خدمت، یاور رهبر و خادم ملت در میان همراهی و مشایعت مردم به آستان رضا (ع) رسید تا در آخرین سفر استانی خود در خطه خورشید، قدرشناسی ملت ایران و حق‌گذاری همشهریانش را دیده و در آرامش کنار امامش بیارامد.

شهر شهادت

مشهد، عرش خدا و دارالشفای عاشقان با حضور کبوتران خونین بال آسمانی بار دیگر نورانی شد، باشد که یاد شهدا جاویدان و راهشان ادامه دار باشد.

همشهری های سیدابراهیم امروز نه برای استقبال از سفر استانی وی، که برای آخرین دیدار با او و تشییع پیکرش به خیابان آمده اند و با چشمان تر و داغ بر دل در هجران شهید جمهور، از دست دادن خادم ملت را به سوگ نشسته اند.

بوی شهادت در شهر بهشت

او که در جایگاه مقام نخست اجرایی کشور همه تلاش خود را برای متحول کردن روند امور به نفع مردم به کار گرفت و همانگونه که سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی گفته بود، باید همچون شهدا زندگی کرد تا شهید شد و سیدابراهیم نیز برای خدمت، مسند ریاست جمهوری را با سفرهای استانی به میان مردم آورد.

امروز نیز آخرین حضور مردمی او در شهر زادگاه خود، نه در قالب رئیس جمهور، بلکه به عنوان شهید جمهور بر روی دستهایی تشییع می شود که همیشه گل برایش به ارمغان می آوردند، تا همانگونه که به یار خود، تولیت آستان قدس رضوی پس از خود، وصیت کرده بود، در زیر پای زائران حضرت امام رئوف علی بن موسی الرضا آرام گیرد.

بوی شهادت در شهر بهشت

اینجا همه از پیر وجوان و کودک و نوجوان گویی عضوی از خانواده را از دست داده اند اشک‌ها امان نمیدهد...

جمعی از جمعیت مشایعه کننده به ویژه جوانان شاخه‌های گل در دست دارند و عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور شهید و سردار سلیمانی را با خود حمل می‌کنند.

قرار است با ورود پیکرهای شهدا به حرم مطهر رضوی مراسم مرثیه خوانی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار و سپس مراسم تدفین آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهیدمان در دارالسلام و در جوار مضجع شریف رضوی انجام شود.

بوی شهادت در شهر بهشت

توقف خودروی حامل پیکر شهید رئیسی در سیل جمعیت

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش در خیابان امام رضا(ع)  به اندازه‌ای در هم تنیده است که خودرو حامل پیکر شهید جمهور را متوقف کرده است.

ورود پیکر شهدا با ندای «ای صفای قلب زارم…» به حرم مطهر رضوی

پس از ساعت ها انتظار پیکر مطهر شهدای خدمت همراه با ندای ای صفای قلب زارم... وارد حریم آستان ملک پاسبان رضوی می‌شود.

مسوولین از حضور ۳میلیونی تشییع کنندگان خبر می‌دهند. جمعیتی بی‌سابقه که برای عرضه ارادت و جبران خدمت خادمان خود از راه های دور و نزدیک آمده اند. 

ساعت از ۱۶ گذشته است و مراسم آهسته آهسته شروع می‌شود. صحن پیام اعظم که محل برگزاری مراسم است دیگر گنجایش ندارد واز مردم خواسته می‌شود از دیگر ورودی های حرم مطهر وارد شوند.

آمادگی خادمان حرم مطهر رضوی جهت استقبال از پیکر شهدای خدمت

خادمان این بارگاه نورانی در انتظار حضور خادم الرضا«ع» هستند. کسی که به شوق نگاه و شفاعت حضرتش، لباس خدمت به امام و مردمش را پوشید.

آسمان هم گریه می‌کند

ساعت از ۱۸ گذشته و سرانجام پیکر شهدا به حریم قدسی رضا(ع) میرسد. در آخرین ساعات مراسم در حرم طهر رضوی و  در آخرین دیدار؛ مردمی که دوستش دارند آمده اند درگوشه گوشه حرم آرام گرفته اندو در مجلس عزای خادم الرضا«ع» عرض وفاداری می کنند. آسمان هم گویا از این فراق گرفته و نم نم باران شروع می‌شود.

شمیم شهادت در شهر بهشت/ عزیز جمهور در آستان شاه خراسان

هشت مقدس

به گمانم هشتمین رییس جمهور ایران که در ایام ولادت امام هشتم(ع) ردای ریاست جمهوری را به تن کرده بود و در ایام ولادت همین امام هشتم(ع) دعوت حق را لبیک گفته بود، حالا قرار است ساعت هشت به وقت عاشقی مامشهدی‌ها در جوار امام هشتم(ع) دفن می‌شود تا باز هم نشانمان دهد که او همه چیزش بهم می‌آید. 

۳ سال تولیت آستان قدس، ۳ سال قوه قضاییه، ۳ سال رئیس جمهور و سرانجام در سن ۶۳ سالگی در تاریخ ۳/۳/۳ تشییع و دفن می‌شود.

آخرین طواف

پیکر مطهر شهدای جمهور بر دوش خادمان رضوی آخرین طواف را انجام می‌دهد.

دقایقی مانده تا هشت شب، پیکر مطهر شهید جمهور جهت تدفین به پایین پای حضرت در رواق دارالسلام می‌رود.

و سرانجام پیکر شهید آیت الله رییسی در دارالسلام حرم مطهر رضوی درجوار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) آرام گرفت.

شمیم شهادت در شهر بهشت/ عزیز جمهور در آستان شاه خراسان

کد خبر 1765126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha