دغدغه تربیت دینی دختران نوجوان و جوان را داریم

طاهره رودباری گفت: ما در موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران یک تیم ۱۰ نفر از افراد دغدغه مند تشکیل دادیم تا در این بحبوحه تهاجم فرهنگی هم به دنبال آگاهی بخشی و هم تربیت دینی دختران نوجوان و جوان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، طاهره رودباری در حاشیه برپایی جشن دختران ماه، گفت: امسال سومین سال متوالی است که همزمان با دهه کرامت و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) جشن دختران ماه را برگزار می کنیم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران افزود: این جشن هرساله برای دختران نوجوان و جوان برگزار می شود و ما در این جشن سعی می کنیم آنها را با فضائل و سیره آن حضرت آشنا کنیم و لحظات شادی را برای نوجوانان و جوانان رقم بزنیم.
وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در این جشن، ابراز کرد: جشن دختران ماه همراه مولدی خوانی، همخوانی سرود، اجرای مسابقه و اهدای جوایز است.
رودباری بیان کرد: امروز در جشن دختران ماه میزبان خادمیاران رضوی حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام هشتم است تا این جشن معطر به عطر حرم مطهر رضوی شود.
مدیر موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران ادامه داد: اکران فیلم دختر ایران که اشاره به عفاف و حجاب دارد یکی دیگر از برنامه های این جشن است که همزمان همراه با روایت گری است.
وی عنوان کرد: در حاشیه برگزاری جشن دختران ماه، میز کتاب را هم راه اندازی کردیم تا دختران نوحوان و جوان با کتاب های حوزه دین و مذهب به ویژه زندگی حضرت معصومه (س) بیشتر آشنا شوند.
رودباری یادآور شد: ما در طول سال با حضور در مدارس سطح شهر و روستا برای دختران دانش آموزان برنامه های تربیتی اجرا می کنیم و به همین منظور هفته ای سه روز به مدارس می رویم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران ابراز کرد: میز کتاب یکی از برنامه های دائمی ماست و هر بار که به مدارس می رویم میز کتاب را دایر می کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین در مدارس فیلم های آموزنده با محتواهای عفاف و حجاب، زن از نگاه غرب و خداشناسی را همراه با روایت گری اکران می کنیم.
رودباری اظهار کرد: یکی از خاطراتی که از اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد تربیتی در مدارس داریم این است که برخی از دانش آموزان شروع به مسخره کردن می کنند و می بینیم دید خوبی نسبت به مسائلی که ما آموزش می دهیم ندارند و انتظار داریم بعد از پایان برنامه با واکنش تند آنها مواجه شویم.
مدیر موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران عنوان کرد: اما برعکس با می بینیم وسط های اکران فیلم چشم های شان از شدت اشک بارانی شده و این مهم نشان می دهد که اکران همراه با روایتگری تاثیر خاص خود را بر آنها گذاشته است.
وی تصریح کرد: ما در موسسه فرهنگی هنری مهدی یاوران یک تیم ۱۰ نفر از افراد دغدغه مند تشکیل دادیم تا در این بحبوحه تهاجم فرهنگی هم به دنبال آگاهی بخشی و هم تربیت دینی دختران نوجوان و جوان هستیم.

کد خبر 1763780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha