فرزند مایه نشاط والدین و درمان بسیاری از بیماریهاست

اختری گفت: انسان به دنبال نشاط فردی و اجتماعی است و این درحالی است که فرزندان مایه نشاط والدین هستند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، دکتر زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور امروز (۲۷ اردیبهشت) در همایش پویش جوانی جمعیت روستایی و عشایری که در محل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: جایگاه و ارزشی که شما زنان دارید هم در پیشگاه خداوند و هم در جمهوری اسلامی بسیار  بالا و ارزشمند است و به نمایندگی از مسئولین در این حوزه دست شما مادران را می بوسم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: برخی این شوق، حس و وظیفه مادری را از ما می گیرند و این ارزش و جایگاه را از ما سلب می کنند برای آنکه آن لذت را نتوانیم، بچشیم.

وی افزود: برخی مادری و خانه داری را به سخره می گیرند و اگر مادری شاغل نباشد او را تحقیر می کنند در حالی که خداوند به شما توفیق داده پرورش دهنده بهترین مخلوق خدا باشید، وقتی خدا انسان را آفرید گفت: "فتبارک الله احسن الخالقین" و از آنجا که این را گفت: صفت پرورش و ربوبیت را به مادر داد.
 
دکتر اختری تصریح کرد: عده ای گفتند: اگر فرزند دار شوم از لذت هایم کاسته می شود و فرزند دست و پا گیر می شود البته سخت است اما مادر شدن لذتی دارد که بسیار شیرین است و همه مادران این را بسیار خوب درک می کنند.

وی گفت: مادر شدن سخت است از همان ابتدای بارداری سختی شروع می شود و هر چه فرزند بزرگتر می شود سختی ها بیشتر می شود اما همین لبخند فرزند و نکاه به صورت زیبا و معصوم بچه ها خستگی ها را از تن می زداید واین لذت را از خود محروم نکنید.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد هر کدام از ما  می خواهیم نسل، فرهنگ و قومیت ما ادامه پیدا کند اگر چه حمایت نشویم و هر کدام از شما اهداف و سنتی دارید کارهای شما باید تکثیر شود.

وی افزود: خداوند وعده داده که با فرزند دار شدن، برکت و رحمت را جاری می کند و این صدای خنده و گریه کودک برای مادران دارویی است که اگر میلیاردها برای درمان بیماری هزینه کنی، باز هم جای یک لبخند فرزند را نمی گیرد.

اختری تصریح کرد: انسان به دنبال نشاط فردی و اجتماعی است و این درحالی است که فرزندان مایه نشاط والدین هستند و کرامتی که در مادر وجود دارد قابل تقدیر است ، از پدران هم باید تشکر کرد که بار زندگی را بر دوش می کشند و دوشادوش مادران کیان خانواده را حفظ می کنند.

انتهای خبر

کد خبر 1763763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha