محبت اهل بیت (ع) عامل مهم وحدت بین مسلمانان است

آیت الله نورمفیدی گفت: محبت اهل بیت (ع) عامل مهم وحدت بین مسلمانان است و مودت امت اسلامی به ائمه و اهل بیت (ع) واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) در جشن بزرگ «قزل امام» در یادمان شهدای گمنام آق قلا گفت: ترکمن ها عشق و ارادتی خاصی نسبت به قزل امام دارند و این باعث افتخار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ارادت ترکمن ها به امام رضا(ع) در حدی است که به مناسبت های مختلف از جمله وقتی که از مکه برمی گردند و یا جوانانی که تازه ازدواج کردند به زیارت امام رضا (ع) می روند.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست ها در دنیای اسلام نظیر ندارد و کم نظیر است و الگویی برای امت اسلامی است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه، محبت به اهل بیت (ع) از وظایف مسلم اسلامی است، گفت: محبت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مجذوب کننده است و پیامبر (ص) در احادیث خود بیان کرده است که از شما در برابر رسالتم، اجر و پاداشی نمی طلبم، مگر محبت ورزیدن به اهل بیتم.

وی اظهارداشت: وقتی امت اسلامی با خاندان پیامبر (ص) مودت داشته باشد، قطعا از فضائل و برکات اهل بیت (ع) بهره مند می شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان محبت به اهل بیت (ع) را سرمایه دانست و گفت: همانطور که نماز واجب است، محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هم واجب است.

وی با بیان اینکه علم و دانش اهل بیت (ع) از عوامل محبت به اهل بیت (ع) است، افزود: محبت اهل بیت (ع) عامل مهم وحدت بین مسلمانان است و مودت امت اسلامی به ائمه و اهل بیت (ع) واجب است.

آیت الله نورمفیدی با اظهار تاسف از اینکه برخی می گویند زیارت قبور سنت رسول الله نیست و حتی زیارت حرم پیامبر (ص) را هم اشکال می گیرند، گفت: اگر زیارت قبور سنت نبوی نباشد، پس چرا شخصیتی مثل ابن خزیمه به زیارت امام رضا (ع) می رود به ایشان متوسل می شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن اعزام حجاج به مکه، افزود: امروز باید مهمترین وظایف حجاج بیت الله الحرام، فریاد علیه اسرائیل و آمریکا باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: اگر امروز فریادی در برابر ظلم و ستمی که به برادران، خواهران و فرزندان ما در غزه و فلسطین نزنیم، بنا به گفته پیامبر (ص)، مسلمان نیستیم.

کد خبر 1763614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha