گسترش طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در محلات رفسنجان+فیلم

در ادامه‌ی اجرای طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآن» حسب تأکیدات مقام معظم رهبری؛ فعالیت قرآنی مسجد جوادیه در محله امام هادی علیه‌السلام از محلات ١۶ گانه شهرستان رفسنجان با افتتاح دارالقرآن به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رفسنجان، در ادامه‌ی اجرای طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآن» حسب تأکیدات مقام معظم رهبری؛ فعالیت قرآنی مسجد جوادیه در محله امام هادی علیه‌السلام از محلات ١۶ گانه شهرستان رفسنجان، چهارشنبه(۲۶ اردیبهشت) با افتتاح دارالقرآن، به صورت رسمی آغاز شد.

در این مراسم پس از افتتاح دارالقرآن توسط پدران شهدا، از دختران فعال و اعضای گروه سرود مسجد تجلیل شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در این باره از اعطای مجوز به ۱۵ دارالقرآن مسجد خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد این مراکز تا پایان سال به ۵۰ مورد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: سیاست ما این است دارالقرآن‌ها به صورت مردمی و خیرین باشند اما با این وجود به برخی از این دارالقرآن‌ها تجهیزات ابتدایی داده می‌شود و علاوه بر این، اهدای کتاب‌های رایگان کمک آموزشی و برگزاری دوره رایگان آموزشی برای روحانیون و ائمه جماعات و مربیان دارالقرآن‌ها با سبک جدید انجام و افراد برتر با اردو و جوایز دیگر تقدیر می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان هدف اصلی اجرای این طرح را جذب جوانان به مسجد خواند و تصریح کرد: در دارالقرآن‌ها علاوه بر یادگیری قرآن و روخوانی و روانخوانی و مباحث تدبری؛ اردوی معرفتی و برنامه هایی برای انس با دین انجام می شود.

اردوی یک روزه درون مسجدی ویژه خردسالان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع،  اولین اردوی مادر-دختری در مسجد با برنامه هایی از جمله مسابقه آشپزی و...، نمایش فیلم اخت‌الرضا، اجرای دومین برنامه سینمامسجد از دیگر برنامه هایی است که اخیراً توسط اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اجرا شد.

کد خبر 1763575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha