فعالیت ۳ هزار و ۲۰ گروه جهادی در لرستان

جهانبخش با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۲۰ گروه جهادی در استان لرستان گفت: اعضای بسیج سازندگی با تفکر جهادی در قالب ۱۲ کارگروه مختلف فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، احسان جهانبخش، امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهارداشت: بسیج سازندگی منشا خدماتی در عرصه‌های مختلف بوده و هست و همه با تفکر جهادی در ابن حوزه فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان افزود: ۳هزار و ۲۰ گروه جهادی در لرستان با حضور ۴۵ هزار نفر از اقشار مختلف در قالب ۱۲ کارگروه مختلف فعالیت دارند.

وی با اشاره‌به اینکه توزیع بسته های معیشتی از زمان کرونا شروع شد، عنوان‌کرد: تا امروز به توزیع ۷۵۰ هزار بسته رسیدیم و امسال ۱۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد.


جهانبخش بیان‌کرد: فعال بودن کارگاه تولید قطعات بتنی برای کارهای عمرانی، تهیه ۱۱ عنوان ماشین‌آلات، آزادسازی ۵۱۹ زندانی، سه میلیون  ۲۹۰ ماسک و  توزیع ۴ هزار  ۵۰۰ گوشت قربانی از ابتدای شیوا کرونا تاکنون از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در حوزه مسکن نیز ۵۰۰ واحد مسکونی برای کمیته امداد، ۶۸ واحد ویژه بهزیستی تحویل داده شده است، گفت: ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه کمیته امداد نیز امسال به پایان خواهد رسید.

تعمیر و بازسازی ۵۰ مسجد به همت بسیج سازندگی

جهانبخش از تعمیر و بازسازی ۵۰ مسجد خبر داد و عنوان‌کرد: ۳۰۳ کیلومتر خط انتقال در شبکه، تکمیل ۲۱ مخزن ذخیره آب، ۹پمپاژ و ۸ مورد چاه عمیق آب از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

وی ادامه‌داد: کانال های آب بر کشاورزی و ایستگاه های پمپاژ باید در اولویت قرار دارد و ۸۰ کیلومتر تا امروز انجام شده و تا پایان سال به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه در زمینه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در ۱۴۰۲، ۳۲۵ میلیارد تومان واگذار شده است، گفت: تسهیلات بخشی مربوط به ایجاد شغل هست و بخشی کمک به مشاغل است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با بیات اینکه ۸۵۰ صندوق قرض الحسنه در بسیج سازندگی ایجاد شده است وصندوق ها به دلیل کارآمد بودن افزایش پیدا کردند، عنوان‌کرد:  ۷۳ تعاونی از این صندوق‌ها ایجاد شده است.

جهان‌بخش بیان کرد: کارگاه تولید عرقیجات و گیاهان دارویی نیز با مشارکت گروه های جهادی در استان ایجاد می شود.

کد خبر 1763562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha