اخبار کوتاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

همزمان با دهه کرامت، سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) برنامه های شاد و متنوعی از سوی کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مراسم جشن روز دختر مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) آغازگر برنامه های دهه کرامت در کانون های مساجد استان زنجان بود.

اخبار کوتاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

برگزاری جشن بزرگ مادر دختری «شادمان» در چهار امامزاده استان زنجان

جشن بزرگ مادر دختری به همت ستاد کانون های مساجد استان زنجان و با همکاری اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد در امامزاده سید ابراهیم(ع)، بقعه قیدار نبی، امامزاده زیدالکبیر ابهر و امامزاده حضرت سید جعفر(ع) طارم برگزار شد.

در این مراسم که ائمه جمعه شهرستان های ابهر، خدابنده و طارم حضور داشتند، ضمن تبیین سیره زندگی حضرت معصومه(س)، دختران حاضر در جشن به رعایت حجاب و عفاف و الگوبرداری از سیره آن حضرت دعوت شدند.

در ادامه مراسم نیز مسابقه شاد و مفرح و تقدیر از دختران محجبه و فعال در کانون های مساجد برگزار شد.

اخبار کوتاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

جشن تکلیف دختران نومکلف در امامزاده محمدبن ابراهیم(ع) روستای حاج سیران

همزمان با دهه کرامت و به همت کانون فرهنگی هنری تربیت روستای حاج سیره جشن تکلیف ۲۵ تن از دختران نومکلف منطقه قره پشتلو در امامزاده محمدبن ابراهیم(ع) روستای حاج سیران برگزار شد.

در این جشن فرشته‌های نونهال، با چادرهای سفید گردهم آمده و آیین بندگی و تکلیف‌شان را همراه با اجرای برنامه‌های مفرح و برپایی نماز جشن گرفتند.

این جشن؛ خودنمایی لباس تکلیف الهی بر قامت نوشکفته های عبادت بود و با اجرای مسابقه، آموزش نماز و احکام دینی و اقامه نماز جماعت و اهدا هدیه به دختران مکلّف برگزار شد.

اخبار کوتاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

برگزاری جشن رضوی در کانون های مساجد استان زنجان

کانون های مساجد استان زنجان میزبان جشن های رضوی در دهه کرامت بودند که با اجرای سرود توسط گروه های سرود کانون های مساجد و سخنرانی ائمه جماعت مساجد برگزار شد.

احسان شربت و شیرینی در جمع نمازگران در وعده های نماز مسجد و تجلیل از دختران و پسران مسجدی مزین به نام معصومه و رضا گوشه ای از فعالیت کانون های مساجد در این ایام است.

اخبار کوتاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

همچنین صلوات خاصه امام رضا(ع) به مدت ۱۰ روز راس ساعت ۲۰ از بلندگوهای مساجد استان زنجان به طور همزمان پخش می شود.

همچنین ۱۰ محفل قرآنی در کانون پیامبر اعظم(ص) طارم، کانون مدافعان حرم ایجرود، کانون بصیر روستای ایل بلاغی ماهنشان، کانون احرار خرمدره، شهدای بویین سلطانیه، کانون ابوذر ابهر، کانون صالحین نوربهار، کانون بهشت و کانون هجرت خدابنده در حال برگزاری است.

کد خبر 1763553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha