روایت تکان دهنده از قربانیان «اسلام هراسی» در آلمان

مهاجران عرب و مسلمان در آلمان نسبت به تبعیض و نژادپرستی در این کشور شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، طی سال‌های اخیر آمار و ارقام از افزایش اسلام هراسی در کشورهای اروپایی حکایت دارد.

در همین راستا، مهاجران عرب و مسلمان در آلمان از افزایش تبعیض و نگرش‌های نژادپرستانه که اخیراً در معرض آن قرار گرفته اند، با وجود تلاش برای ادغام در جامعه، شکایت دارند.

محمد العلی، سوری الاصل، به الجزیره مباشر گفت: از زمان ورود به آلمان در معرض چندین موقعیت اهانت آمیز قرار گرفته است.

العلی درباره یکی از آن موقعیت‌ها گفت: در راهپیمایی کشاورزان شرکت کرده بودم، یک پلیس به من نزدیک شد و با اشاره به اینکه لباس عربی پوشیده است از او سوال پرسید و من گفتم که فقط می‌خواهم از کشاورزان حمایت کنم و پلیس گفته است که اگر بخواهد این لباس را بپوشد باید به کشورش بازگردد.

العلی گفت که به پلیس شکایت کرده است اما به دلیل نداشتن مدرک رد شده است.

العلی همچنین اشاره کرد که یکی از همکارانش از او پرسیده است که آیا تو مسلمان هستی و وقتی او به او پاسخ مثبت داد از او پرسید: آیا کسی را کشته ای؟

وی از او در مورد علتی که او را به این سوال واداشته است، پرسید و او پاسخ داد که او مسلمان است و مسلمانان مردم را می کشند.

احمد - یک مهاجر سوری مقیم آلمان - به الجزیره مباشر گفت: در معرض نگرش‌های نژادپرستانه قرار گرفته‌ام.

احمد با اشاره به اینکه چندین بار در معرض این وضعیت قرار گرفته است، گفت: داخل آسانسور بودم و وسیله ای را روی دوش خود حمل می کردم و زنی که او را نمی شناختم از من پرسید که آیا با خود اسلحه حمل می‌کنم.

آلاء محرز، فعال سوری الاصل، به الجزیره مباشر گفت: با وجود اخذ تابعیت آلمان، همچنان در معرض تبعیض و نژادپرستی قرار داریم.

وی افزود: در جامعه آلمان نظری در مورد زنان عرب محجبه یا مسلمانان عرب به طور کلی وجود دارد، اینکه آنها تابع اقتدار مردانه مردان عرب هستند و نمی توانند در مورد مسائل سیاسی یا اجتماعی صحبت کنند.

در این زمینه، الیزابت فاسلر، افسر نظارت بر جامعه در سازمان آلمانی متخصص در مسائل نژادپرستی و تبعیض علیه اسلام و مسلمانان، گفت: شکافی در قوانین نه فقط علیه مسلمانان علیه نژادپرستی به طور کلی وجود دارد.

کد خبر 1763521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha