۷۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه‌های استان اصفهان پیمان ازدواج می‌بندند

ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی ۷۵۰ زوج دانشجو در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس زاده، ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه خانواده بنیانی ترین بنای مبارک در عالم وجود است اظهار داشت: آیا اولویت های فرهنگی ما بر اساس اهمیت ازدواج در اسلام تعریف شده است ؟

وی ابراز داشت: ابرموضوع فرهنگی ما در مسائل فرهنگی کشور باید توجه به خانواده باشد درحالیکه دشمن این راهبرد را دارد و ما از آن غفلت کرده‌ایم.
خوشنویس زاده با اشاره به اینکه خلاصه پشتوانه فکری ازدواج دانشجویی «باپا» است متذکر شد: ازدواج بهنگام، آگاهانه، پایدار و آسان بصورت خلاصه باپا معروف شده است.
ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آماری که از سال‌ها ازدواج دانشجویی از ابتدایی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این موضوع فعال شد تا به امروز ۱۶ دوره است و اطلاعات ۱۴سال آن که دارای کد ملی بوده استخراج شده است‌.
وی یادآور شد: تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۳۵ هزار ازدواج صورت گرفته است و کمتر از ۴ درصد این ازدواج یا به تعبیری ۱۸هزار مورد به طلاق منجر شده است که کمتر از آمار رسمی ازدواج کشور است.
خوشنویس زاده طرح‌های مختلف در راستای ازدواج دانشجویی را برشمرد گفت و افزود: طرح «همسفر تا بهشت» یک سفر مشهد زوجها میهمان رهبر انقلاب هستند و تاکنون ۲۶ دوره آن برای همه اقشار دانشجویی و اقلیتها برگزار شده است.
وی با اشاره به طرح‌های زوج مانا، همرسان، طرح دردانه تصریح کرد: هر سال در دانشگاه یک جشن ازدواج گرفته می‌شود و در این جشن زوج های از افراد نخبه، فرهیخته و تحصیل کرده جامعه دور هم جمع می‌شوند و این پیام را منتقل می‌کنند که ما در همین شرایط اقتصادی ازدواج کردیم و شدنی است و دیگران را هم دعوت به این ازدواج می‌کنیم.
ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان اصفهان در بازه زمانی از ۱ /۱ /۱۴۰۱ لقایت ۳۰/ /۸/ ۱۴۰۲ است.
وی با بیان اینکه ۱۳۵۰ زوج در سراسر استان به جز کاشان در این بازه زمانی ازدواج کردند گفت: ۲۵۰ زوج مربوط کاشان بودند که اول خرداد جشن ازدواج دانشجویی در شهر کاشان برگزار خواهد شد.
 ۷۵۰ زوج دانشجو امسال برای اولین بار به صورت تجمیعی در این جشن‌ها حضور دارند پ ۷۸ دانشگاه استان در این طرح اعم از سراسری، دولتی، پیام نور، علمی کاربردی ، پیام نور و غیرانتفاعی در این جشن مشارکت دارند و فقط دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه آیین ازدواج دانشجویی خود را زودتر برگزار کردند در این جشن حضور ندارند.
وی با بیان اینکه زوجها با اتوبوس به صورت کاروان شادی از دانشگاه‌های خود به سمت باغ موزه چهل‌ستون روانه خواهند شد اظهار داشت: در دانشگاه‌های مربوطه کارگاه های آموزشی در موضوعات اهمیت و جایگاه فرزندآوری، بهبود کیفیت زندگی با رابطه صمیمی، عوامل تحکیم خانواده، سبک زندگی اسلامی، رشد و پویایی در زندگی مشترک، ارتباط موثر زوجین قبل از انتقال زوجها به باغ چهل‌ستون برای آنان برگزار خواهد شد.
کد خبر 1763184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha