ژوهانسبورگ میزبان «کنفرانس جهانی علیه آپارتاید اسرائیل در فلسطین»

«کنفرانس جهانی علیه آپارتاید اسرائیل در فلسطین» از امروز به مدت دو روز با حضور بیش از ۲۰۰ شخصیت مذهبی و سیاسی سراسر جهان در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین،  فعالیت های «کنفرانس جهانی علیه آپارتاید اسرائیل در فلسطین» از امروز جمعه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مطابق با ۱۰ می ۲۰۲۴ میلادی) در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شد و تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مطابق با ۱۲ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

این کنفرانس، اولین کنفرانس در نوع خود در سطح بین المللی است که خواستار برپایی یک جنبش جهانی برای برچیدن نظام "استعمار شهرک نشینان و آپارتاید اسرائیل" است.

«فرانک چیکان» رئیس کنفرانس جهانی علیه آپارتاید اسرائیل در فلسطین در پستی در پلتفرم «X» تأکید کرد: ملت فلسطین با هجمه نسل‌کشی رژیم آپارتاید اسرائیل در مقیاسی بی‌سابقه مواجه هستند.

 باتوجه به بیانیه کمیته راهبری «کنفرانس جهانی علیه آپارتاید اسرائیل در فسلطین»، جنبش جهانی علیه آپارتاید با برگزاری این کنفرانس به دنبال محکوم کردن «اسرائیل» و پاسخگویی به جنایات آپارتایدی است که همچنان علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده و می شود. علاوه بر این، این جنبش به دنبال برچیدن آپارتاید اسرائیل از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه است.

در این کنفرانس «نالدی پاندور» وزیر روابط و همکاری بین المللی آفریقای جنوبی و «مصطفی برغوثی» دبیر کل ابتکار ملی فلسطین، «دکلان کرنی» یکی از اعضای مجلس قانونگذاری ایرلند شمالی و بیش از ۲۰۰ شخصیت مذهبی، سیاسی و حزبی از سراسر جهان شرکت خواهند کرد.

این کفرانس در زمانی برگزار می شود که حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

طرح برگزاری این کنفرانس از سال ۲۰۲۲ و با برگزاری کنفرانس ملی فلسطین علیه آپارتاید توسط چندین سازمان، نهادهای رسمی، شوراهای حقوق بشر و سازمان های مدنی مطرح شد

اولین پاسخ به این فراخوان برای برگزاری کنفرانس از سوی آفریقای جنوبی صورت گرفت، به طوری که کمیته راهبری مبارزه با آپارتاید در این کشور آفریقایی تشکیل شد و سپس با تشکیل اولین کنفرانس بین المللی علیه آپارتاید اسرائیل موافقت شد.

کد خبر 1762704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha