پلتفرم«ایکس» حساب کاربری «نوه ماندلا» را به دلیل حمایت از غزه مسدود کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» حساب کاربری نوه نلسون ماندلا را به دلیل اظهاراتش درباره نوار غزه و حمایت از ناوگان بین المللی آزادی برای کمک رسانی به غزه مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) که متعلق به «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی ااست، حساب کاربری «نوکسی زولیویله ماندلا» فعال آفریقای جنوبی، نوه نلسون ماندلا، مبارز آزادی‌خواه مشهور جهان را به حالت تعلیق درآورد.

 تصمیم شبکه ایکس برای تعلیق حساب کاربری ماندلا پس از اظهارات وی در حمایت از ناوگان بین المللی آزادی اتخاذ شد که قرار است طی چند روز آینده از ترکیه برای شکستن محاصره نوار غزه حرکت کند.

ماندلا در ابتدای هفته وارد استانبول شد تا در پنجمین کنفرانس مجمع بین المللی پارلمانی بیت المقدس شرکت کند و از آماده سازی ناوگان بین المللی آزادی در استانبول حمایت کند.

 ماندلا هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی ناوگان بین المللی آزادی متشکل از سازمان های غیر دولتی ۱۲ کشور شرکت کرد.

ماندلا در چندین پست در پلتفرم "X" حمایت خود را از ناوگان بین المللی آزادی و شکستن محاصره غزه را اعلام کرد.

 ماندلا در اظهارات رسانه‌ای خود به اهمیت طرح «ناوگان بین‌المللی آزادی» که قرار است کمک‌های بشردوستانه را از ترکیه به غزه منتقل کند، تاکید کرد.

 وی گفت: «ناوگان آزادی» حرکتی به سمت اجرای تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری است که بر این مسئله که باید اجازه ورود آزادانه به کمک های بشردوستانه به غزه داده شود، تاکید دارد.

 در اواخر ژانویه، دادگاه بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند. این تصمیم در جریان جلسه دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه هلند برای تصمیم گیری در مورد درخواست آفریقای جنوبی برای اتخاذ تدابیر احتیاطی در شکایت «نسل کشی» علیه اسرائیل صادر شد.

آفریقای جنوبی تاکید کرد: اقدامات اسرائیل شامل "کشتن فلسطینی‌ها در غزه، وارد کردن صدمات جدی جسمی و روانی به آنها، و قرار دادن آنها در شرایط زندگی با هدف تخریب فیزیکی آنها است ، به همین دلیل از دادگاه خواست تا دستور تعلیق اضطراری جنگ اسرائیل علیه نوار غزه را صادر کند. رژیم اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی متهم کند.

کد خبر 1761855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha