کاروان «زیر سایه خورشید» شب دوشنبه وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه بویراحمد با اشاره به حضور کاروان«زیر سایه خورشید»، گفت: این کاروان هدایای متبرکی را در اختیار عیادت کنندگان قرار داده و سیره نبوی را عملاً و قولاً تبیین و تشریح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج، اظهار کرد: دهه کرامت از امروز به مدت ۱۱ روز از اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا یازدهم ذی‌القعده و همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌ها توسط کانون‌های خدمت رضوی انجام می‌شود که دهه کرامت نام گذاری شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه بویراحمد کرامت را به معنای لطف، کرم و بزرگواری دانست که اهل بیت علیهم السلام نسبت به شیعیان خود دارند و گفت: شعار ما در دهه کرامت این است که «یا امام رضا (ع) ما با شما سربلندیم» و این شعار هم از فرمایشات خود امام رضا (ع) گرفته شده که در مورد امامت می‌فرماید «امامت، زمام دین و نگهدارنده آن بوده، عامل نظام، انتظام و انسجام مسلمانان و باعث صلاح و رستگاری دنیا و عزت و سربلندی مومنان است».

وی ضمن تاکید بر اینکه تا زمانی که با امام هستیم سربلند خواهیم بود، یادآور شد: آنچه امروز ملت ایران از سربلندی و افتخارات در سراسر دنیا به دست آورده و بسیاری از مردم جهان امروز ملت ایران را به عنوان الگو و اسوه خود می‌دانند که امروز در تظاهرات و راهپیمایی‌های دانشجویان در سراسر دنیا می‌بینیم که توجه ملت ایران، رهبری ایران و زبان مردم ایران دارند، در سایه اطاعت از امام و ائمه علیهم السلام بوده و با عنایت و کرامت ائمه بوده است.

هدایت خواه با بیان اینکه سربلندی ما در سایه پایبندی به اطاعت از ائمه اطهار علیهم السلام بوده، ادامه داد: در این دهه چند سالی است که امام رضا علیه السلام از باب کرامت خود خدام حرم را با پرچم متبرک به مناطق مختلف کشور می‌فرستد تا دورترین نقطه با مردمی که امکان زیارت حرم امام رضا علیه السلام را از نزدیک ندارند، با اقشار مختلف دیدار و زمینه زیارت از دور را فراهم می‌کنند .

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این کاروان سیره و سبک رضوی را تبیین و همین طور دل‌ها را به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام متوجه می‌کنند.

وی از پیش بینی حدود ۴۰ برنامه توسط کانون‌های خدمت رضوی در دهه کرامت سخن به میان آورد و ادامه داد:کانون‌های خدمت رضوی، کانون‌هایی هستند که مومنین علاقه مند در استان و کشور هر نوع خدمتی، به هر شکلی و در هر قالبی می‌توانند برای مردم انجام دهند، این افراد به عنوان یاور رضوی و خادمیار رضوی ثبت نام می‌کنند و به عنوان خادم یار امام رضا علیه السلام تلقی شده و به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

هدایت خواه یادآور شد: این فرصت برای همه فراهم بوده تا به هر شکلی، هر خدمتی و حداقل ماهی یک خدمت به شیعیان را انجام دهند، به عنوان خادم امام رضا علیه السلام می‌توانند اسم خود را ثبت کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه بویراحمد افزود: این کانون‌ها هم اکنون در استان تشکیل شده و افرادی که در این کانون‌ها حضور دارند، خدمات افتخاری به عنوان خادم یار رضوی به مردم ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: خدام امام رضا علیه السلام شب دوشنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند و در همه مناطق استان از جمله شهرستان دنا، شهرستان مارگون، شهرستان بهمئی، شهرستان لنده، شهرستان کهگیلویه، شهرستان چرام، شهرستان باشت، شهرستان گچساران و شهرستان بویراحمد دیدار و بازدید با اقشار مختلف مردمی را در دستور کار خواهند داشت.

هدایت خواه اظهار کرد: این کاروان حتی در بخش‌های محروم مثل دیشموک، قلعه رئیسی، لوداب و پاتاوه با اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و جانبازان، در ندامتگاه‌ها با زندانیان، عیادت از بیماران و به شکل‌های مختلف در بین مردم حضور پیدا می‌کنند .

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه بویراحمد افزود: این کاروان علاوه بر اینکه دل‌ها را متوجه ساحت مقدس امام رضا علیه السلام می‌کنند، هدایای متبرکی را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهند و سیره نبوی را عملاً و قولاً تبیین و تشریح می‌کنند.

وی گفت: با حضور خادم یاران حرم امام رضا علیه السلام جشن بزرگی در یاسوج برگزار خواهد شد و توسط خادم یاران در این دهه، مجموعه‌ای از برنامه‌ها پیش بینی شده که به همت مردم و با همکاری عناصر دولتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1762681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha