انتقاد امام جمعه قم از منفعل بودن برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

امام جمعه قم با انتقاد از منفعل بودن برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: این کشورها بهتر است چشمان خود را بر حقیقت حرکت و بیداری جریان مقاومت باز و وحشت را از دل خود بیرون و آن گونه که اسلام دستور داده در قبال این جنایات عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم با تبریک دهه کرامت و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به جایگاه قم قبل از ورود حضرت اشاره و تصریح کرد: جایگاه ممتاز و رفیع این شهر مذهبی بعنوان پایگاه حدیث از اوایل قرن دوم  زبانزد شد و امروز نیز در تولید دانش دینی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی افزود: در چنین شهر ممتاز و دارای اهمیتی باید معنویت و اخلاق موج بزند و در عفاف و حجاب الگویی  برای دیگر شهرها شود.

امام جمعه قم گفت: ورود حضرت معصومه (س) به قم، نور و رونق را بر این شهر بخشید و اکنون این شهر در قله های رفیع معرفت و معنویت قرار دارد و امروز تبدیل به یک شهر اسلامی سرآمد در حوزه ترویج دین و کانون جوشان معارف الهی شده است.

وی با اعلام حمایت مردم قم از اجرای طرح نور گفت: مردم متدین قم همبستگی خود را با جریان امر به معروف و نهی از منکر فراجا اعلام می‌کنند و این همبستگی مردم با طرح عفاف و حجاب فراجا نشان از آن دارد که این ملت اهل زدودن فساد و مقابله با ناهنجاری ها هستند و بی اخلاقی را نمی تابند.

امام جمعه قم به سفر  رئیس جمهور و مصوبات و دستاوردهای این سفر اشاره و ابراز امیدواری کرد: تمام دغدغه های علماء، مطالبات به حق مردم و نیازهای توسعه محور استان مورد توجه دولت قرار و اقدامات لازم برای پیشرفت هرچه بیشتر استان قم به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به منفعل بودن برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: سکوت ذلیلانه و بی منطق کشورهایی مانند مصر، ترکیه و پاکستان قابل قبول نیست.

امام جمعه قم افزود: این کشورها بهتر است چشمان خود را بر حقیقت حرکت و بیداری جریان مقاومت باز و وحشت را از دل خود بیرون و آن گونه که اسلام دستور داده در قبال این جنایات عمل کنند.

وی گفت: زمانی که دشمن در مقابل امت اسلامی می ایستد همه کشورهای اسلامی وظیفه دارند یکدل و متحد شوند و نگذارند منافع مسلمانان در خطر بیفتد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: اگر این کشورها سپاه قهرمان و رهبر شجاعی مانند ایران اسلامی ندارند حداقل انتظار می رود از داد و ستد با کشورهای مستبد و رژیم جعلی صهیونیستی بپرهیزند و سفارت خانه های این رژیم را در کشور خود ببندند تا ریشه این ظلم و جنایات خشکانده شود.

وی در پایان با اشاره به جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا گفت: این جنبش نشان دهنده عمق بینش رهبری در یک دهه قبل بود که با ارسال نامه به دانشجویان غربی از آنها خواست مراقب رسانه های غربی اختاپوسی باشند و فریب دروغ آنها را نخورند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: با وجود لجن پراکنی های شبکه های تبلیغاتی غربی، امروز موج بزرگ بیداری در جوانان غرب به راه افتاده که دانشجویان و اساتید و طلاب ایران اسلامی هم از این جنبش بارها حمایت خود را اعلام کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: جنبش اخیر دانشجویان آمریکایی و اروپایی زمینه‌ساز پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستبد و ضد بشریت شود.

کد خبر 1762650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha