قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) سراسر شادی و سرور است

شهر قم همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)غرق در شادی ونور و سرور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،‌ در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) شهر مقدس قم سراسر غرق در شادی و سرور است و مردم ولایی این شهر با چراغانی مساجد و تکایا و خیابان ها به جشن نشسته‌اند.

بر اساس این گزارش از شب گذشته مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده اند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند.

همچنین مردم با پخش شیرینی و  به صورت خودجوش با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به شادی می گذرانند.

عده‌ کثیری از مردم ازسراسر میهن اسلامی نیز به قم سفر کرده‌اند تا در سالروز میلاد  آن حضرت در این شهر مقدس حضور داشته باشند  .

همچنین به مناسبت سالروز ولایت آن حضرت از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌هایی از جمله مداحی، سرودخوانی و سخنرانی در حال برگزاری است.

 مراسم جشن شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، مولودی‌خوانی سید مجید بنی فاطمه و قرائت دعای کمیل سید مهدی میرداماد در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار شد.

امروز همزمان با صبح روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم ندبه خوانی حرم مطهر بانوی کرامت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، قرائت دعای ندبه محمدرضا طاهری و مولودی خوانی حسین طاهری در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از شب گذشته به این مکان مقدس آمده تا این میلاد فرخنده را به ساحت مقدس امام زمان(عج)تبریک بگویند.

جشن‌های بزرگ دهه کرامت نیز از صبح روز گذشته با برگزاری آیین خطبه‌خوانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در حرم مطهر آغاز شده است.

کد خبر 1762644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha