دختران امت اسلامی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خودشان قرار دهند

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نمونه ای از دختر اسلامی است، گفت: دختران امت اسلامی باید الگوی شان این بانوی بزرگوار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: امروز روز اول ذی القعده روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است، آن حضرت خانم بسیار بزرگواری از همه جهات بودند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این بانوی بزرگور یک نمونه ای از دختر اسلامی است و امروز به عنوان روز دختر هم نامیده شده است، افزود: دختران امت اسلامی باید الگوی شان این بانوی بزرگوار باشد.

وی ادامه داد: امروز دنیای غرب تلاش های زیادی انجام می دهد و به عنوان دفاع از حقوق زن، شعارهای تساوی زن و مرد را در دنیا مطرح کردند، آیا در دنیای غرب این تساوی ادعا شده واقعا عمل شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه الان هم حقوق زنان در غرب خیلی کمتر از مردان است، گفت: خشونت های زیادی علیه زنان در دنیای غرب اعمال می شود و آمریکا، انگلیس و سوئد در رتبه های اول قرار دارند و آزار جنسی در غرب بیداد می کند.

وی گفت: در کانادا خشونت هایی را که علیه زن در خانواده ها انجام شده امروز فریاد خود آنها و کسانی که صاحب فکر و اندیشه و اصلاح طلب هستند را بلند کرده است.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه باید برای تحکیم بنیان خانواده  در غرب فکر اساسی شود، افزود: خانواده در بنیان اجتماعی یک کشور و جامعه خیلی مهم است.

وی اظهارداشت: دنیای شرق و اسلام و دختران شرقی و کشورهای اسلامی فکر نکنند که قبله آرزوهای آنها کشورهای غربی هستند و زن در کشورهای غربی جایگاه بالایی دارند.

آیت الله نورمفیدی گفت: بهترین نسخه ای که می تواند موجب مصون ماندن زن شود، همان نسخه ای است که اسلام، پیامبر(ص) و کتاب آسمانی ما در مورد زنان در جامعه مطرح کرده است.

وی با اشاره به شکست های آمریکا در منطقه، افزود: اسرائیلی ها با کمک آمریکایی ها با جنایت هایی که غزه انجام می دهند و حمله به رفح، باعث به صدا درآمدن دنیا شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: در همین مدت کوتاه عده زیادی بچه از بین رفتند و صدای دنیا درآمده است اما آمریکا ول کن نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها خودشان را قیم دنیا می دانند، اظهارداشت: امروز آبرویی برای آمریکا باقی نمانده است و این به معنای شکست است.

آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت روز هلال احمر، نیز گفت: نیروهای هلال احمر هر کجا نیازی باشد در میدان جان بر کف حضور دارند و برای رفع گرفتاری نیازمندان در میدان ها حاضر می شوند.

کد خبر 1762622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha