تهاجم فرهنگی زنان و دختران را نشانه گرفته است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: در فتنه زن، زندگی، آزادی برای همه روشن شد که نوک تیز این تهاجم فرهنگی، زنان و دختران جامعه را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) حجت‌الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی ادای حقوق فرزند است.
امام جمعه جازموریان با تبریک آغاز دهه کرامت ابراز کرد: در شرایط فعلی و با ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم از حیات طیبه خود، ضرورت طرح و بررسی برخی از موضوعات مهم در عرصه تربیت بیش از پیش احساس می‌شود.  
وی افزود: یکی از این موضوعات مهم، بحث الگوی تعالی دختران است که براساس موازین و مبانی اندیشه اسلامی در گستره بینش فقاهتی و مبتنی بر اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه ما به الگوی تعالی دختران به شدت احتیاج داریم، تصریح کرد: این احتیاج هم داخلی و هم احتیاج خارجی و جهانی است که شدت احتیاج داخلی ما به این الگو سه دلیل مهم دارد اول اینکه فرهنگ انقلابی کشور ما به شدت مورد آماج و تهاجم دشمنان است.

 خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: در فتنه زن، زندگی، آزادی برای همه روشن شد که نوک تیز این تهاجم فرهنگی، زنان و دختران جامعه را نشانه گرفته است.

 وی ابراز کرد: دومین دلیل حساسیت بالای الگوی تعالی دختران از آن رو است که پیچیدگی و ابهام ناشی از ضعف سیاست‌گذاری‌ها از سوی متولیان (مثل آموزش و پرورش) تاکنون، تلاش‌ها برای دستیابی به چنین الگویی را با شکست مواجه کرده است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: با گشایش عرصه‌های گوناگون برای حضور اجتماعی زنان و دختران که می‌توان آن را یکی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی دانست، نیاز به چنین الگویی برای جریان تعلیم و تربیت به ویژه تربیت دختران به‌خوبی احساس می‌شود.
امام جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: در حقیقت یکی از مسائل اساسی در فهرست نظام مسائل دختران جامعه ما، باز تعریف صحیح و به‌روز هویت دختران است، از آسیب‌های اصلی که در طیف گسترده‌ای از زنان و دختران مشاهده می‌شود، نارضایتی از زن بودن خویش است.  
وی اضافه کرد: این احساس و نگاه به جایگاه زن، اگر ناشی از رفتار و سنت‌های غلط اجتماعی یا عدم توجه زنان به داشته‌ها، استعدادها، توانمندی‌ها و یا هر عامل دیگری باشد، بر رضایتمندی زنان از زندگی و همچنین پذیرش نقش‌های تکوینی و اجتماعی متناسب با آن، اثر بسیار منفی خواهد گذاشت و از کارآمدی آنها در انجام ماموریت‌ها و رسالت‌ها می کاهد.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به ایام حج، ابراز کرد: «حج برائت» به مثابه (اِخبار)؛ و پیش‌بینی رهبر حکیم انقلاب اسلامی از فضای حاکم بر حج امسال است، اوج‌گیری گفتمان مقاومت و برکات توسعه میدان فعالیت شبکه مقاومت بر علیه صهیونیسم و پیروزی‌های درخشان مقاومت فلسطین از یک سو، جنایات بی سابقه، نسل‌کشی مردم مظلوم و مقتدر غزه، شرایط عمومی جهان را دچار تحول کرده است.  
خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: جمعیت حاضر امسال در حج به شدت آماده اقامه برائت علیه آمریکا و رژیم غاصب هستند و نه تنها در روز عرفه بلکه در همه ایام و جای جای مناسک حج ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر خواهند داد.
وی با اشاره به سه نما از استیصال آمریکا در جنگ غزه، بیان کرد: نمای اول، درخواست جدید نمایندگان کنگره آمریکا برای توقف فروش تـسلیحات به رژیم غاصب، ۸۸ نماینده دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، خواستار ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به اسرائیل شدند.  
حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: این نمایندگان در نامه خود تأکید کردند که به اعتقاد آنها، محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه، قوانین ایالات متحده را نقض می‌کند.
امام جمعه جازموریان ابراز کرد: نمای دوم، فریبکاری آمریکا در تحریم یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد؛ دولت این کشور پنج واحد (یگان) نظامی رژیم صهیونیستی را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز همه جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه با حمایت همه‌ جانبه سیاسی و نظامی آمریکا ادامه یافته است و رژیم اشغالگر قدس هرگز بدون این حمایت‌ها قادر به تداوم این جنایات نبود.
حجت الاسلام صادقی بیان کرد: نمای سوم، شکست زودهنگام واشنگن در دریای سرخ است که یک ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ در حال خروج از این منطقه است.  
خطیب جمعه جازموریان افزود: این خبر را منابع آمریکایی هم تائید کرده‌ و گفته‌اند که ماموریت ناو هواپیمابر «آیزنهاور» در دریای سرخ پایان یافته است.  
وی تصریح کرد: بسیاری از منابع عقب‌نشینی ناو آمریکایی از دریای سرخ را نشانه بارز شکست عملیات دریایی آمریکا در دریای سرخ علیه یمنی‌ها ارزیابی کرده‌اند.
حجت الاسلام صادقی گفت: از دولتمردان و استاندار خواستار پیگیری در تسریع واریز مطالبات گندم مردم هستیم.

کد خبر 1762603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha