پیوند آیات کلام وحی و تفسیر با موضوعات روز «آرزوی حافظ قرآنی»

یکی از دختران حافظ کل قرآن کریم رسیدن به مدارج عالیه در زمینه حفظ کل به همراه تفسیر قرآن را از آرزوهایش برشمرده و ابراز امیدواری می کند: با وجود مشکلات و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و....روزی برسد که بتواند درباره هر موضوع، آیه مرتبط با آن را قرائت کرده و موضوعات روز مرتبط با آن آیه را تفسیر کند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ فاطمه رحیم زاده- خراسان جنوبی استانی نخبه پرور است و وجود پدران علم، نخبگان در زمینه های علمی، قرآنی و مذهبی در این خطه کویری دلیلی بر این ادعا است. در این خطه، هر ساله شاهد کسب رتبه های استانی و کشوری در رشته های مختلف علمی، هنری، ورزشی، قرآنی و... هستیم.

آغاز دهه کرامت و شروع این دهه با میلاد حضرت معصومه(س) نیز بهانه ای شد تا به سراغ یکی از دختران موفق این مروزبوم برویم.

دهه کرامت یکی از پرطرفدارترین و شیرین‌ترین روزهای سال برای ایرانیان و به خصوص عاشقان اهل بیت علیهم السلام است. این ایام مقارن است با میلاد دردانه‌های اهل بیت که ایران میزبان آنان است و به همین جهت در این روزها، سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و شعف و خوشحالی است.

دهه کرامت همه ساله از روز اول ماه ذی القعده که مصادف است با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با میلاد هشتمین اختر تابناک امامت به پایان می رسد. روز اول دهه کرامت به همین مناسبت به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

۲۱ اردیبهشت ماه سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر بهانه ای شد تا گپ و گفتی دوستانه با یکی از دختران موفق و حافظ کل قرآن کریم داشته باشیم.

پیوند آیات کلام وحی و تفسیر با موضوعات روز «آرزوی حافظ قرآنی»

از کودکی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمده و رشد کرده است. در پایه ۱۱ رشته علوم انسانی و در دبیرستان عصمتیه تحصیل می کند. «عادله زراعتگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه در خانواده مذهبی به دنیا آمده و از کودکی پایبند نماز و قرآن بودم، می گوید: در پایه سوم ابتدایی با پیشنهاد یکی از دوستانم برای شرکت در کلاس حفظ قرآن در مسجد جوادیه شرکت کردم و با توجه به سبقه مذهبی خانواده و علاقه فردی، به حفظ قرآن ادامه دادم.

وی با اشاره به تشویق خانواده در همه مراحل یادگیری و حفظ قرآن کریم، می افزاید: حفظ قرآن را در پایه سوم ابتدایی آغاز کرده و در پایه هفتم؛ کل قرآن کریم را حفظ کردم و حفط هرجزو قرآن علاوه بر تشویق خانواده، با دریافت جوایز نفیسی از سوی پدرم همراه بود و این علاقه خانواده به یادگیری و حفظ قرآن باعث افزایش تلاش های من و رسیدن به موفقیت در این راه می شد.

زراعتگر که تنها خواهری ۱۲ ساله دارد، می افزاید: خواهرم هم به تشویق خانواده پا در این راه گذاشته و در حال حاضر حافظ ۶ جزء قرآن کریم است.

او با بیان اینکه در راه حفظ قرآن کریم نه من و نه خواهرم به اجبار خانواده پا در این راه نگذاشتیم، می گوید: علاقه شخصی و تشویق خانواده از عوامل مؤثر موفقیت من و خواهرم در خصوص حفظ قرآن کریم است و خداوند را شاکرم که در این راه موفق شده و باعث خرسندی خانواده شده ام.

وی پیشرفت در امور درسی را از معجزات قرآن کریم عنوان کرده و می گوید: با توجه به این مهم که دروس رشته انسانی حفظ کردنی است و اکثر دانش آموزان در این زمینه مشکل دارند، دروس برای من به برکت قرآن کریم مانند دروس پایه های دوم و سوم ابتدایی آسان است.

زراعتگر با بیان اینکه سبک استاد پرهیزگار و عبدالباسط را دنبال می کنم، می گوید: در برخی مسابقات با سبک استاد عبدالباسط اقدام به خواندن آیه های قرآن کردم که با تشویق فراوان حضارو اساتید مواجه شدم.

او در ایام فراغت اقدام به برگزاری کلاس آموزشی برای کودکان یک تا ۶ سال داشته است، یادآور می شود: سال گذشته در ایام تابستان و اوقات فراغت کلاس آموزسی برای این قشر برگزار و تعداد زیادی از شرکت کنندگان موفق به حفظ ۲۵ تا ۳۰ سوره  جزء ۳۰ قرآن شدند.

وی با اشاره به حضور در مسابقات قرآنی شهرستان، استان و کشور می گوید: آمار حضور در مسابقات را ندارم اما در ۹۸ مسابقه بین رتبه اول تا چهارم را کسب کرده ام.

زراعتگر در اولین مسابقات کشوری که ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در استان یزد از طرف سازمان جهاد کشاورزی و در مسابقات حفظ ده جزء برگزار شد مقام اول کشوری و در ۱۷ تیر ۱۴۰۲ نیز در دومین مسابقات کشوری که در تبریز و حفظ 10 جزء بود نیز حائز مقام چهارم کشوری شد.

او آخرین مسابقه حفظ قرآن کریم که شرکت کرده است به یک ماه گذشته برمی گردد که در مرحله شهرستانی اول شده و تا ماه آینده در مرحله استانی آن حضور خواهد داشت.

از خاطرات و آرزوهایش که می پرسیم، می گوید: تاکنون به کربلای معلی مشرف نشدم و بزرگترین آرزوی من رفتن به کربلا و زیارت امام حسین(ع) است.

زراعتگر رسیدن به مدارج عالیه در زمینه حفظ کل تفسیر قرآن را نیز از آرزوهایش برشمرده و ابراز امیدواری می کند: روزی برسد که او بتواند در مورد هر موضوع آیه مرتبط با آن را قرائت کرده و آن را تفسیر کند.

 او در پایان خواستار بهره گیری نهادهای فرهنگی از ظرفیت او برای برگزاری کلاس های آموزشی حفظ قرآن در مقاطع کودکان، نونهالان و... است

کد خبر 1762590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha