سبک زندگی حضرت معصومه(س)، الگوی کار تبیینی در عرصه‌های فرهنگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما اگر به دنبال انجام کار تبیینی در عرصه های فرهنگی و الگوی ممتاز در این زمینه هستیم، سیره و سبک زندگی حضرت معصومه(س) را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: بی شک انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی به خصوص با رویکرد جهاد تبیین نیازمند توجه به الگوها و شاخص هاست که سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) بهترین و کامل ترین الگوهاست.

وی افزود: به خصوص برای ما مردم قم که تحت عنایات و الطاف حضرت معصومه(س) زندگی می کنیم، باید یکی از کارهای مهم ما در این راستا مطالعه‌ی سیره و سبک زندگی ایشان و الگوبرداری از آن در مسیر انجام فعالیت های فرهنگی و تبیینی باشد.

وی با بیان این که امروز یکی از مسایل مورد توجه دشمن در برنامه ریزی هایش تضعیف باورهای مردم و جوانان ما در بحث عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: در راستای گفتمان سازی حجاب و معرفی الگوهای برتر در این زمینه و البته مقابله با مظاهر بدحجابی و بی حجابی همه ما مسئول هستیم و کسی نمی تواند از این مساله شانه خالی کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ما در این رابطه هم نیاز به قانون قوی و خوب داریم و هم توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی و شیوه های اقناعی در مواجهه با مخاطب به نحوی که توجه به یک بخش نباید ما از دیگر بخش ها غافل کند.


وی افزود: تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، حقیقتاً مطالبه جدی همه اقشار جامعه به خصوص بانوان ماست و لذا مسئولان باید با همه قوا و امکانات خود زمینه ساز تحقق این هدف باشند.

کد خبر 1762541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha