تمدن اسلامی رمز نجات بشر است

آیت الله عبادی با بیان اینکه تمدن اسلامی رمز نجات نوع بشر است، گفت: انسان وقتی به تمدن اسلامی دست می یابد که در ساخت و ساز فرهنگی و اندیشه خودش را بسازد و بشر اگر ایمان نداشته باشد قانون را از هر جا سوراخ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۲۰ اردیبهشت) در دیدار با فعالان و مسئولان گروه های جهادی بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: تناسب بسیج سازندگی و دهه کرامت را در نظر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کرامت به معنای بزرگواری و همت است و در مقابل دنائت و پستی قرار دارد و اموری که در این عالم وجود دارد بر اساس سبب و مسبب و علت و معلول است و از آن استثنا نیست.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه چگونه کرامت پیدا کرد را باید در هدف از خلقت بیابیم و انسان زمانی می تواند بزرگوار و باهمت باشد که خداپرست باشد.

آیت الله عبادی افزود: انسان را خداوند به خاطر خودش آفریده و حرکت انسان به سوی کمال مطلق است و شرطش این است که بنده غیرخدا نشود و از کسی که بنده پول و مال و شهرت و شهوت شود نمی توان بزرگواری و همت توقع داشت و انسانی که خدا را رها کند، بت و طاغوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته کرامت سمبل در عبودیت خدا است، گفت: حضرت معصومه(س) اسوه جامعه زنان و امام رضا(ع) اسوه جامعه مردان است.

وی عنوان کرد: کرامت و بزرگواری یک فرهنگ است و این نهضت را خدا پیروز کرد و توانستیم نظام جمهوری اسلامی بر روی یک قانون کارشناسی شده اساسی بریزیم و قدم بعدی برپایی دولت اسلامی است و امام راحل فرمود که انقلاب را به دست نامحرم ندهید.

آیت الله عبادی ادامه داد: در این زمینه همه مسئول هستند و در انتخابات ملاکی جز انتخاب احسن نباید داشته باشیم و آن چه فاصله بین انقلاب و آرمان های انقلاب ایجاد شده علتش این است که همه در همه جا هوشیارانه عمل نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: آن دولت به معنای صحیحش که قانون اساسی را پیاده کند وقتی به روی کار می آید که جامعه اسلامی را ایجاد کند و قوای سه گانه مربی مردم هستند و جامعه وقتی می تواند به جایگاه خود برسد که دولت به معنای صحیح قانون اساسی را پیاده کند.

وی افزود: امروز شرایط مساعدی داریم و امیدواریم مشکلات و گره هایی که دیگران چه در داخل و خارج ایجاد کرده اند و چاله هایی که کنده شده است و برجامی را که می خواهند رقم بزنند، برطرف شود و به جامعه اسلامی در راستای تمدن اسلامی دست یابیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان وقتی به تمدن اسلامی دست می یابد که در ساخت و ساز فرهنگی و اندیشه خودش را بسازد، ادامه داد: بشر اگر ایمان نداشته باشد قانون را از هر جا سوراخ می کند و در غرب می بینید که هیچ قانونی را نمی پذیرند و این تمدن نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: فلسطین سمبل مظلومیت است و بشر وقتی به تمدن می رسد که از درون اصلاح شود و در این راستا قانون محترم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تمدن آن چیزی است که بسیج سازندگی به عنوان سمبلش باید تعمیق و توسعه پیدا کند و این نیاز بشر است و یک فرهنگ محسوب می شود و ارزش بسیاری دارد و رمز نجات نوع بشر است.

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: با حرص این قارون ها و ظلم این فرعون ها هرگز بشر به تمدن نخواهد رسید و باید شکسته شود و در حال شکسته شدن است و با امید بیشتر و توکل به خدا و نجات نوع بشر کار خود را توسعه دهید و امروز صدای شما را در دانشگاه های غربی می شنوند و گوش می کنند و این آثار انقلاب اسلامی است.

کد خبر 1762475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha