پنج کشور اروپایی در مسیر به رسمیت شناختن فلسطین

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۱ ماه می به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای اعلام در ۲۱ ماه می هستند.

 شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند (RTE) اعلام کرد: تماس ها بین ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیشتر شده است.

به گزارش این شبکه، «مایکل مارتین» سخنگوی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند تاکید کرد: این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

مارتین گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در ۲۱ ماه می ۲۰۲۴ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام خواهند کرد.

در همین حال، ایرلند، اسلوونی، مالت و نروژ از این ابتکار عمل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین که توسط اسپانیا رهبری می شود، حمایت می کنند.

 کشور فلسطین در حال حاضر توسط  هشت عضو اتحادیه اروپا بلغارستان، لهستان، چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، قبرس و سوئد به رسمیت شناخته شده است.

«جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست های امنیتی پیش از این فاش کرده بود: انتظار می رود برخی کشورهای اتحادیه اروپا به طور رسمی فلسطین را به رسمیت بشناسند.

کد خبر 1762442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha