نگارخانه رضوان مشهد «به رنگ زیارت» درآمد

دومین نمایشگاه گروهی آثار برگزیده هنرهای تجسمی و دستی دانش‌آموزان اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد با محوریت زیارت و اماکن متبرکه با عنوان «به رنگ زیارت» در نگارخانه رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فرید رحیمی دبیر هنر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد که مسئولیت برگزاری نمایشگاه به رنگ زیارت را برعهده داشت، در افتتاحیه این نمایشگاه که بعدازظهر روز گذشته در نگارخانه رضوان برگزار شد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۴۵ اثر هنری منتخب از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هنرستان‌های این اداره در نمایشگاه حاضر در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

وی افزود: آثار برگزیده دانش‌آموزانی که دارای رتبه‌های استانی یا ناحیه‌ای در حوزه‌های هنری همچون نقاشی هستند، با محوریت موضوعی امامان شهید، اماکن متبرکه همچون حرم مطهر رضوی، کربلای معلی و مساجد مختلف و همچنین زیارت در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. 

رحیمی با اشاره به نکاتی در خصوص اولین دوره برگزاری این نمایشگاه دانش‌آموزی در کانون رشد اداره آموزش و پرورش مشهد گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها، کمک به دیده شدن آثار دانش‌آموزانی است که فعالیت هنری کرده و یا در مسابقات هنری شرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد: موضوع زیارت و اماکن متبرکه برای برپایی دومین دوره این نمایشگاه دانش‌آموزی در نظر گرفته شد و فراخوان آن به دانش‌آموزان اعلام شد. نمایشگاه حاضر نیز حاصل عشق، علاقه، تلاش و پیگیری آنان در خلق آثار در سال جاری است.  

اهمیت برپایی نمایشگاه دانش‌آموزی

این مدرس هنر بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب اتفاقات اثرگذار و زیبایی در زندگی دانش‌آموزان مستعد می‌شود. به طور مثال، برگزاری نخستین دوره نمایشگاه موجب شد مسیر زندگی برخی از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنری هدایت شود. حتی برخی از این دانش‌آموزان در حال حاضر آثار هنری خود را به صورت اینترنتی می‌فروشند.

وی افزود: در واقع ما در تلاش هستیم تا با برگزاری چنین برنامه‌هایی، از یک سو دانش‌آموزان و از سویی دیگر خانواده‌های آنان اهمیت هنر را درک کنند و برای دیدن این آثار به نمایشگاه بیایند.

رحیمی در خصوص نقش هنر در امتداد زیارت در زندگی مردم گفت: زیارت زمانی است که انسان می‌خواهد یک حس خوب داشته باشد و مکانی برود و با بزرگی همچون آقا امام رضا(ع) راز و نیاز کند. از طرف دیگر، خلق آثار هنری نیز به هنرمندان حس خوب منتقل می‌کند. در این میان، اگر این دو حس خوب با یکدیگر همراه شود، شاهد اتفاقات زیبایی خواهیم بود. 

این مدرس هنر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد ادامه داد: بدین‌ترتیب کار هنری با محوریت زیارت که برآمده از دل است، می‌تواند راه خود را بگشاید و مسیر خوبی را طی کند.  

وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در برگزاری نمایشگاه به رنگ زیارت در نگارخانه رضوان خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده شاهد حمایت‌های بیشتر آستان قدس رضوی از فعالیت‌های هنری دانش‌آموزی باشیم.

شایان ذکر است، نمایشگاه گروهی به رنگ زیارت تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنردوستان است.

پایان پیام/

کد خبر 1762178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha